Likt potatismos

Hej igen!

Nu är man hemma och har fräckat upp sig genom en skön och svalkande dusch. Passet idag gick faktiskt bättre än jag förväntat mig, kanske var det så att benen behövde vila för jag var ritkigt stark idag om man tänker på hur länge sedan jag körde ben. Jag hade dessutom bra med energi passet ut och jag vet inte om det berodde på att jag drack lite kolhydrater efter ca 1 timme i gymmet men det kändes riktigt bra iallafall. Passet började med hacklift och värmde upp endast med maskinvikten vilket är ca 20 kilo. Däefter lassade jag på 50 kilo (+ maskinen 20 kilo= 70kg) och körde 10 reps!, jag kunde säkert tagit tyngre men efter en så pass lång vila utan att benen fått köra så kände jag att det var bäst att ta det lite lugnt, speciellt eftersom jag har problem med knäna. Efter den övningen fick det bli benspark och här var jag riktigt stark för en gångs skull och jag fick bra kontakt redan efter första setet. 61 kg och 10 reps blev det och jag har ALDRIG tagit detta förut, iallafall inte så många reps. Jag fortsatte med 61 och klarade därefter 8 reps och jag var grymt nöjd!. Jag kan säga att jag hade bra ont efteråt:).

Min sista övning för "framsida" blev knäböj, dock inte djupa och inte speciellt tungt eftersom jag aldrig varit speciellt stark i den övningen och mina ben var redan då som potatismos så det blev mest att jag körde slut på benen med 50 kilo. Baksida blev raka marklyft och sittande baksida.

Sedan var det dags för armarnas tur och först ut var curl med Z stång, vet itne hur myclet stången väger men jag la på 7,5 på varje sida så 15 kilo+ stången blev det. Körde både breda och smala. Det blev några set hantelcurl också och jag fick grym kontakt även i armarna idag och det är ju grymt skönt när man kör lite tyngre. Har ju kört mer högreps ett tag men nu blev det 8-10 reps och det blir verkligen skillnad, kanske beror det på att man får in tekniken lättare när man kör högreps?.

Triceps fick sig också en rejäl omgång och det i form av pusch down 36kg och hantelkickbacks med lätta hantlar på 6 kg för att pressa ur det sista och ajg kan lova att det räckte.

Efter passet hanns det även med några minuter hopprep men det var inte många minuter då min MP3 dog igen, det enda jag hörde var pisken från hopprepet som slog i golvet så jag tappade motivationen rätt snabbt och sprang upp till crosstrainern och körde 10 min där.

Det var mitt pass idag och det var skönt att för en gångs skull få känna ett jädrarenamma haha!. Nu har jag precis ätit min efter träningsmat/ kvällsmat i form av äggröra på 4 äggvitor och 2 gulor och 1 färsk ananasring:).

Nu väntar kudden men vi hörs imorn, under tiden bjuder jag på några bilder från mitt hopprepspass :), dvs lite posering blev det haha!.




Ibland har man tråkigt haha




Anonym

du har ju lätt grymmast armar.. är rätt impad av dom:) du har lyckats bra... mera mera bilder på dom:)

2009-06-16 | 02:42:50 |
Ellie

Anonym: hihi tack! det var snällt sagt!. Armar är något jag alltid haft lätt för att bygga så därför tränar jag dom inte direkt seriöst även om jag tränar dom:). Kram på dig!

2009-06-16 | 08:56:57 |
saga

skojar du nu igen? tycker du att du har så schyssta armmuskler att du inte behöver träna dem? ojojoj du har ju ljusår kvar till riktigt musklade fitnessarmar!

2009-06-16 | 11:04:16 |
Anonym

hehe men tänk om du skulle träna dom seriöst typ några månader, tror du som skulle bli BIG då? vad atr du för hantlar när du kör biceps nu? / go kramar

2009-06-16 | 13:25:38 |
Ellie

Saga: Nej jag har aldrig sagt att jag INTE tränar dom, jag tränar dom inte lika seriöst då atora armar inte är prioriteten i bodyfitness utan en bred rygg/axlar. Ljusår har jag faktiskt inte, dock behöver jag ta bort en del fett för att få de riktigt synliga. Dock inte sagt att jag inte behöver träna dom, alla muskelgrupper behöver bli mycket bättre. Ser man en fitnesstjej riktigt nerdeffad ser man att de inte är så stora som man kan tro vilken muskelgrupp det än är. Det är oftast brunfärg och schenljus som gör att de ser stora ut men det är en annan femma.



Anonym: Ärligt talat vet jag inte, jag vill itne försöka heller. Jag är faktiskt inte så stark i biceps konstigt nog utan brukar köra på 13,5 kilos hantlarna, klarar några på 16 också men det är mitt max. kram kram

2009-06-16 | 19:05:54 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0