Dagens träning och dagen D för många

Hej folk!

Idag har det varit en strålande dag på många sätt. Alla kunder har på något sött varit sprudlande glada och det finns bara två saker som det kan bero på. Det är nämligen idag som alla norrköpings studenter tar studenten!, det enda man hört idag är tutande lastbilar och skrikande studenter och hög musik och jag kommer själv ihåg vilken känsla det var att själv ta studenten. Jag kommer ju ursprungligen från Nyköping och då har man varje år en studentkortege där de två gymnasieskolorna i nyköping (det finns bara två) "tävlar" om vilken skola som först kommer till stadshustrappan. Då går båda skolorna som en kortege med orkester längst fram som spelar och jag kommer ihåg att vår skola (Tessinskolan) vann det året (2006). När båda skolorna samlats på trappan står alla nyköpingsbor och kollar på medans studenterna sjunger "vi har tagit studenten!!!!". Därefter är det dags att inta alla bilar som man färdas i och jag kommer ihåg att hela min klass åkte i en stor lastbil. Därefter börjar kortegen genom hela stan och alla skriker för full hals. Det är en såå underbar känsla!


Under tiden alla studenter intar stan har jag jobbat och jag har hunnit med ett och annat idag på jobbet, lite smått och gått hanns göra eftersom jag inte bakade några skorpor idag (mjölet var slut). Imorn blir det nya tag och nya skorpor och då är det dags för dinkelbiskott kardemumma fullkorn som ska bakas :).
 

Efter jobbet var jag så trött att jag la mig på sängen, jag var faktiskt ganska sugen på att träna samtidigt som jag helst bara ville ligga kvar i sängen. Dock blev det att jag slet mig till gymmet för att avverka ett rygg och magpass som gick rätt hyfsat faktiskt. Hade glömt mina dragremmar hemma men det ingen ska få stoppa mig för det så jag tog papper som virade runt precis som vanliga dragremmar och det gick faktiskt nästan bättre!, man får ha lite fantasi hehe. Körde för en gångs skull sittande rodd vilket var väldigt länge sedan och det märktes för i den övningen var jag sååå seg. Det fick bli 8-10 reps idag så det var väll medeltungt kan man säga, hoppas man får härlig träningsvärk imorn :).

Nu ska jag ut på en promenad med Kiwi och mata ankorna med gammalt bröd från jobbet :), onödigt att slänga när det finns dom som faktiskt uppskattar det :)...


kram


En bild från min student 2006 då jag gick ut omvårdnadsprogrammet och blev då undersköterska:). Tog bilden med mobilkameran och därför blev bilden suddig.



syster yster

Knäppis, du är väl ursprungligen från nyköping inte norrköping

2009-06-11 | 22:44:18 |
Ellie

Syster: ha ha oj! vad har jag druckit? det kan man undra. Man är så van att skriva norrköping att man inte tänker på att det blir fel:)

2009-06-11 | 23:44:19 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0