Regnigt joggväder

Ja då var man hemma från dagens joggpass vilket blev en runda runt strömmen på 2,5 km. Jag hittade inte hopprepet så jag tog mig helt enkelt en impulsiv joggingtur. Precis när jag kom ut efter en kopp kaffe började det regna, inte så mycket jag hade hoppats men det var en sån befrielse att springa i regn då det var såååå varmt och klibbigt. Det började bra med att jag kom in snabbt i andra andningen och benen kändes hyfsat lätta med tanke på att jag tidigare idag körde ben. I slutet tog det emot en hel del men det gick dock väldigt bra.


Tycker jag har ganska hyfsade vader med tanke på att jag ALDRIG tränar dom!. Brukar bara köra lite lätt för att få lite cirkulation men inget mer:). Bra att man har vissa saker genetiskt:). Dock blev det inget bra ljus eftersom jag var ute, det såg bättre ut på gymmet hehe.

Hur söt får man vara egentligen?. En bild från kvällskisset:)

Efter passet gick jag direkt ut med Kiwi på en kisspause. En sak jag märkt är att jag har väldigt lätt att återhämta mig efter ett intensivt pass. Det tar oftast bara sekunder efter avslutat pass innan pulsen är nere i vanlig promenadpuls. Så här har jag alltid haft även om jag haft usel kondition vilket så klart är väldigt bra. Jag vet många som flämtar och stönar långt efter att passet slutat, det skulle jag aldrig vilja vara med om!. Det är ju inte meningen att det ska kännas som att man fortfarande springer fast man slutade för 30 min senare haha!.

Det är en sån befrielse efter ett löparrunda. Kroppen är härligt avslappnad med 0 spänningar och man känner hur blodet rusar i kroppen härligt!

Nu sitter jag och mumsar på en fetaostsallad (3%). Väldigt enkel variat med sallad och tomat men sååå gott. När det är så här varmt har jag verkligen  ingem aptit speciellt inte på varm mat så jag har ätit sallad två gånger redan idag. Till middag vart det kycklingsallad (hemmagjord med några droppar rapsolja istället för dressing) och nu fetaostsallad:).



Nu ska jag snart ta en dusch och krama kudden, börjar bli lagom trött nu

ses och hörs imorn!


Anders

Att du återhämtar dig så snabbt beror förmodligen på att du inte tar ut dig tillräckligt - du ligger under vad du egentligen kunde presterat. Dina vader ser ut som på vilken tjej somhelst i din ålder. Du gör dig själv en björntjänst när du inbillar dig att vissa av dina muskelgrupper är "överutvecklade", samma snack om dina armar som inte heller är något speciellt - sådär ser de flesta tjejers armar ut efter några månaders seriös stryketräning.

2009-07-02 | 08:26:40 |
Ellie

Anders: Tro mig jag tar ut mig varje gång jag springer!. Ålder har väll ändå inget med vilken storlek på vaderna man har? jag har sett många tjejer som knappt har några vader alls så lite genetiskt har jag, dock sa jag aldrig att de var extrema eller liknande utan hyfsade. Jag har heller aldrig sagt att mina muskler är överutveckade utan har lättare att bygga vissa muskelgrupper, sedan om andra tycker jag tex har stora biceps blir man ju bara glad för. Allt är så klart relevant men jag vet också att det är många som har mindre men även större än jag fast de tävlar men men.

2009-07-02 | 10:17:34 |
angelica

nja du pressar dig inte särskilt hårt, 2.5 km är inte direkt en löptur och det vore underligt om du inte snabbt kommer ner i puls... testa öka sträckan och pressa dig Tror knappast du kommer ner lika snabbt igen om du springer det dubbla!

inte tar du väl ut dig på 2.5 km????

2009-07-02 | 10:22:07 |
Anders

De personer som berömmer dina muskelgrupper är ju vanliga Svenssons. Deras referenser går ju inte att jämföra med de som är insatta i de olika tävlingsdiscplinerna. Svenssons tycker tjockisar är stora (muskolösa), vi som gillar byggning och dylikt tycker de är feta. Om vi tar dina armar som exempel är omkretsen stor för att du har mycket fett på dom, där är inga markeringar på dom. Om en kille lagrar större andel fett uppe omkring bröstet och mindre kring magen ser det ut som han har välutvecklande bröstmuskler så länge han har tröja på sig tex. För att sätta det ytterligare i relation till verkligheten kan du ju jämföra med din kompis Madde som är rejält mycket starkare än dig i bicepsövningarna, ändå är hennes omkrets på armen förmodligen inte mycket större än din men skillnaden är att där är betydligt mindre fett på hennes armar.

2009-07-02 | 11:14:54 |
Anders

En otränad person som inte har vader är förmodligen normalviktig/underviktig, med andra ord har vaderna inte belastats tillräckligt för motivera hypertrofi. Du som enligt egen utsago alltid varit överviktig har belastat dina vader mer i vardagen och givetvis blir de då större än på en person som väger mindre. För att dina vader skall utvecklas till något som är värt att visa upp på en scen måste du givetvis träna dom.

2009-07-02 | 11:18:38 |
Ellie

Anders: Jag har aldrig sagt att jag varit överviktig! dock har jag sagt att jag varit mullig men det betyder inte automatsikt överviktig. Jag har alltid varit normalviktig sedan jag var väldigt liten (följde alltid kurvan perfekt). Det finns faktiskt tom bodybuilders som har små "mindre" vader och har problem att få de stora så att ha stora eller små vader är helt enkelt genetiskt. På dig låter det som att jag är överviktig eftersom du säger att en person som inte har vader är normal/underviktig?.

2009-07-02 | 19:30:18 |
Ellie

Anders: ja men att vara stark har inget med omkrets att göra. Dessutom skulle vem som helst kunna vara vrålstark om man karsta upp vikterna. Jag väljer att ha teknisk korekthet när jag utför dom vilket betyder mindre vikter. Som sagt det är egentligen inget jag vill diskutera med dig eftersom alla har olika tycke och smak. En del jag pratat med (insatta i byggarvärlden) tycker att mina muskler räcker i en BF tävling sedan tycker som sagt alla olika. Jag kommer som sagt fortsätta bygga så mycket jag kan för jag vet att jag har långt kvar (många muskelgrupper behöver byggas mer)dock har jag en bra grundfysik vilket tidigare dieter intygat.

2009-07-02 | 19:35:30 |
Ellie

Angelica: Som du kanske vet är jag en nybörjare i löparsträsket och på så vis springer jag inte så långt (alla är barn i början). Jag springer normalt sett 3,5km och tycker det är en bra sträcka, då har jag dessutom en jämn fart med en del terräng (dvs skogen). Alla har olika grund och det jag tar ut mig på kanske en annan tycker är som en spott i havet men så länge jag tar i och kör hårt och blir trött så är det huvudsaken.

2009-07-02 | 19:38:36 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0