Ny vecka!

Då var det ännu en ny vecka med nya möjligheter. Veckans första träningspass är snart på G men först måste jag dricka lite kaffe och lägga upp träningsplaneringen. Det är faktiskt också en sak som jag blivit beroende av, det är just det här med träningsplanering vid varje pass. Jag har väldigt svårt att gå till gymmet utan att ha planerat det minsta, då blir det lätt att bli stående och undra vad man ska göra. För man en noga planering kan man gå tillbaka och kolla om det är någon övning som man inte kört på ett bra tag och på så sätt få övningsvariation. Samtidigt kan man även se vilka vikter man tagit och om man blivit starkare. Skriver man dessutom några rader om hur passet gick och kanske fundera över varför det gick dåligt respektive bra för att vid ett senare tillfälle göra på ett annat sätt för att få bättre resultat av träningen.

Det är inte alltid jag blickar tillbaka på förgångna pass men det är alltid bra att ha det dokumenterat ifall man skulle behöva.

Dagens tips från mig är därför att föra träningsdagbok, den kan egentligen se ut precis hur man vill, body har bla träningsdagböcker som är färdiga och behöver bara fylla i set, reps och vikt medans jag har ett lite snyggare A5 block. Då kan man skriva precis vad man vill och ställa upp precis hur man vill för det viktigaste är ju att man själv förstår vad man skriver:). Boken tar jag alltid med mig till träningen och vill man kan man dessutom klistra fast en bild på ens största förebild på boken för att få lite inspiration om så behövs:).

Nu åter till dagens träning. Egentligen var det mening att köra ben och armar idag då jag inte orkade köra 2 pass igår. Dock har jag sån extrem träningsvärk i hela ryggen att jag tror jag hoppar ben idag och kör axlar istället som jag egentligen skulle kört då det är måndag. Nu måste jag fixa kaffe och senare ska jag iväg till trafikskolan och göra planeringen som de väntar på att få lägga upp.

Vi hörs iallafall sedan!


En stor förebild för mig är den ursnygga Erika, hon har en grym fysik och med sina 159cm bara 1 cm längre än mig :). (hoppas det inte gjorde något att jag lånade en bild av dig?)

Erika

Hej Ellie!

Var roligt att läsa och det gör absolut ingenting:)

Hoppas du får en bra kväll...



Mvh Erika

2009-07-20 | 19:36:38 | http://www.gymguiden.com/erika.htm
Ellie

Erika: Tack gumman!, hoppas träningen gått bra idag och ha en trevlig kväll du med!...kram

2009-07-20 | 21:45:25 |
cristian

hehe wow vilken kropp hon har!

:)



tävlar du med?

hur ofta tränar du:)

tar du någon tillskott?:))



ha dt bra

cristian




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0