Läkarbesöket+ dagens hardcorepass

God kväll!

Här sitter jag och svättas efter dagens pass som bestod av rygg och mage. Egentligen tänkte jag hoppa över passet idag och köra imorn istället men jag fick en snabb motivationskick vid kl 20. Tur att inte klockan var mer för jag blev nog motiverad av dagens läkarbesök för nu känns det som att jag är på rätt väg....äntligen!.

Jag gick därför till gymmet i piskande regn och molnigt väder, jag måste sett ut som en riktig hårdig för med mp3 i öronen och riktigt taggad för dagens pass och att köra hardcore så såg jag nog riktigt hård ut när jag gick till gymmet hihi. Väl där gick passet som en dans och jag körde så tungt jag bara orkade fast inte mot bekostnad av teknik och utförande så klart. Dessa övningar blev det idag:

* Latsdrag framför
* rodd i maskin (superbra ny övning jag hittat som tar riktigt bra!)
* hantelrodd
* och några reps enarmsrodd i cable för att få ut set sista
* Crunches med rep för mage
* crunches på lutad bänk

Det var övningarna för dagen och efter passet hans även med 10 min intervaller på löparbandet.

För er som undrar hur läkarbesöket gick idag så vill jag säga att det gick otroligt bra!. Jag berättade som det var att jag hade varit trött i ca 7 års tid och att det bara blev värre och värre och vise versa. Jag berättade ävena tt jag trodde att det berodde på en obalans i ämnesomsättningen (dvs låg) då jag har alla symtom som tyder på det. Efter ett gäng frågor från läkarens sida ansåg han att det var stor sanorlikhet att jag hade det jag trodde nämligen låg ämnesomsättning.

Dock ville han inte säga att han var 100% säker förrän han hade tagit ett prov på mig och vi bestämde att detta skulle ske imorn bitti vid 8 och på helt fastande mage. Han kollade även pulsen och blodtrycket och blodtrycket var bra men han tyckte att jag hade väldigt låg puls. Han var dock inte orolig eftersom alla vet att vältränade personer har lägre vilopuls (jag hade i stående och sittande position 56 pulsslag per minut). Det känns ju skönt och veta att man är så pass vältränad att hjärtpulsen iallafall är låg under vila:).
För säkerhets skull ville han ta ett EKG för att utesluta ev hjärtfel. Han informerade mig om att om det skulle vara så att jag har en ämnesomsättningsrubbning kommer jag att få ta hormontabletter mot detta.

Så var läkarbesöket iallafall och jag är såå glad att både jag och läkaren är inne på samma spår, på så sätt känns det som att jag snart kommer att veta vad det är, för något är det det vet jag!. Vi bestämde iallafall att vi skulle höras av på torsdag för att få svar på proverna vi tagit. Därefter skulle jag få besked hur vi skulle göra med ev medicinering och att vi skulle ha uppföljning efter 2 månader :). 

Nehe gott folk, nu ska jag kolla lite på tv, jag har precis intagit mitt sista mål mat innan min fasta börjar :)...

Hörs imorn!

kram!


N

Härligt! Men det är första gången jag hör att 56 slag/minut skulle vara "väldigt låg puls". Sen behöver det inte bero på hur tränad man är heller även om folk med bra kondition i regel har lägre vilopuls än otränade.

Men du verkar ha hittat en bra läkare, som lyssnar på dig - bra!

2009-07-07 | 10:02:44 |
Michan

Hejsan ! :-)

Jag beställde den på www.poledance.nu :-)

Ha en bra dag ! Kram !

2009-07-07 | 10:45:47 | http://www.metrobloggen.se/
Ellie

N: 70 slag per minut är vanligtvis normalt vilket alla läkare går efter. Självklart behöver det inte bero på just det men om man har så pass låg puls utana tt träna kan det vara något fel. Dessutom har jag ju tränat bra länge så det vore ju konstigt om det inte berodde på träningen. Jo jag tycker läkaren var väldigt bra så vi får hoppas på det bästa!



Michan: Tack tjejen!

2009-07-07 | 11:27:05 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0