Då kanske det var dags igen

Hej allihop!

Jag har varit lite dålig på att uppdatera men jag har haft mina skäl. Igår mådde jag allt annat än bra då jag hade grym huvudvärk nästan hela dagen+ halsont så det blev inget gym igår. Jag hade inte hunnit gymma endå för vi fick besök av en mäklare som skulle värdera vår lägenhet. Vi har nämligen bestämt oss för att börja kolla lite på hus då vi båda längtar till att få ha en egen tomt att vistas på. grilla,sola, äta frukost i trädgården och bara slappa och ha det skönt. Just nu kollar vi bara runt för att se vad som finns och vi har inget direkt mål än så länge att köpa något, vi vill vara 100% säkra på det hus vi köper verkligen är vårt drömhus.

Så vi värderade iallafall lägenheten igår för att se vad den var värd, det skadar ju aldrig om man säger så och så ska vi måla om lite här hemma och fixa lite för att få upp den i värde innan vi ev köper ett hus.

Vi var på vår första visning igår som var ett litet hus på 70kvm med ett loft på 10kvm och 2 gäststugor med 20+10 i vardera. Det var ett grymt fint hus där de renoverat hela huset och byggt till en altan på hela 90kvm!. Det ligger ca 1,3 mil från norrköping 200meter från vattnet, hur mysigt är inte det!.

Men som sagt vi får se, vi vill inte kasta oss in i något då husköp kräver en hel del tid, men också kostnader så vi vill verkligen vara säkra när vi väl slår till:).

Inte nog med det så efter visningen mådde jag bara värre, huvudet blev värre och jag har börjat nysa en hel del. I natt var det värsta, vaknade med fruktansvärda smärtor i magen och mådde så illa att jag inte viste hur jag skulle ligga. Det slutade med att jag kräktes som en gris. När jag väl somnade om vaknade jag ännu en gång vid 8 tiden i morse och kräktes ännu en gång. Nu känns magen väldigt ihålig och jag känner mig fortfarande seg så vi får se om det blir träning senare ikväll annars hoppar jag den även idag det beror på hur jag mår senare.

Idag ska vi storhandla och inhandla färg till vardagsrummet, vi kommer måla helt vitt med en ljusgrön fondvägg. Tror det kommer bli riktigt fint så länge vi hittar rätt nyans för det är ju det absolut viktigaste :). Därefter ska vi slita med oss andys låsta cykel till en låssmed då vi tappat hans nyckel så vi kommer kopiera en ny men då det fanns massor med olika kombinationer av nycklar med just den koden vi har så valde vi att slita med oss hela cykeln. Ska bli kul att börja cykla igen, min cykel har varit trasig i ca 1 år nu så det är på tiden att vi kommer ut nu när vi äntligen lagat den.

Vi hörs!


Huset vi kollade på igår:)



Anna

Riktigt mysigt hus!

2009-07-24 | 13:22:08 | http://metrobloggen.se/annoula
Anders

Du verkar vara väldigt känslig. Du startade semester med att börja träna med en rivstart. Inte så bra med tanke på att du inte tränat på den nivån på länge. Du slog ut immunförslaget direkt. Träna med huvudet vid nästa start. TA DET LUNGT, TRAPPA UPP TRÄNINGEN LÅNGSAMT, så kroppen hinner med. Ta det inte som kritik utan som ett råd.

2009-07-24 | 16:13:53 |
Ellie

Anna: Visst är det!

2009-07-24 | 17:44:11 |
Ellie

Anders: Ja jo jag är nog kanske det. Jag tyckte nog att jag tog det rätt lugnt faktiskt måste jag vara ärlig men tydligen inte tillräckligt. Nåja man lär sig så länge man lever:).

2009-07-24 | 17:46:03 |
Lene

Åh va spännande att det kanske blir husköp för er. Jättemysigt det på bilden. Krya på sig nu också :-) Tycker du är bäst som äntligen gjort de där proverna hos doktorn också och bra att ni ska höras vidare. Hoppas verkligen att du ska få bukt med tröttheten etc. Vill man så kan man, visst? KRAM /lene

2009-07-25 | 01:58:16 |
Ellie

Lene: Ja jag är faktiskt riktigt glad att jag trotsallt tog proverna, tyvärr fick jag ju inte veta något som var av intresse om man säger så så jag hoppas de ser mer nästa gång och visst kan man om man vill!..kram:)

2009-07-25 | 08:58:17 |
Anders

Skit fint hus! Om ni får barn är det inte lite för litet då? Är det lätt att sälja lägenheter där du bor? Hoppas ni hittar ert drömhus, med tanke på alla "vilda" :) djur ni har. Tänk så bra att bara släppa ut dem i trädgården. Ha det vi hörs

2009-07-29 | 01:47:46 |
Ellie

Anders: Ja visst var det ett fint hus!, enligt oss är det inte för litet då det även finns ett loft som man kan använda som sovrum då har man helt gratis 2 extra sovrum till barn om så skulle bli. Dock blev huset på tog för dyrt då det hamnade på minst 1 700 000 och utgångspriset var 1 195 000!. Vi vill dock ha ett hus då det blir en helt annan frihetskänsla, katterna är tyvärr bara innekatter men hunden kan man ju alltid släppa ut :). Ha det!

2009-07-29 | 20:31:27 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0