Tatueringar

Jag kom och tänka på mina tatueringar igår. Min franska lilja jag har på armen tänker jag ofta på eftersom den sitter på ett rätt bra ställe där man alltid ser den. Jag ångrar den inte alls utan gillar den fortfarande lika mycket (vill jag inte se min egen kan jag alltid kolla på andys för den är precis likadann på precis samma arm också dvs vänster hihi). Min andra som jag sällan tänker på men som faktiskt sitter där den sitter är min andra lilja som jag gjorde som en hedring till min döda mormor som jag älskar över allt annat. Hon hette Sara Lilja och av just den anledningen en Lilja precis som jag :) . Den gjorde jag väll för ca 1 år och tog mig 3 timmar av smärta att göra, om ni undrar om det gjorde ont så svarar jag direkt JA. Jag trodde inte att det skulle göra så ont faktiskt eftersom den den första jag gjorde inte kändes ett skit men den här gjorde inte från första sekunden men jag klarade endå 3 timmar utan vila!. den sista  timmen kan jag säga att jag hade riktigt riktigt ont, det var dessutom väldigt svuellet vilket gjorde att det gjorde ännu ondare så klart och det gjorde ju inte mindre ont när han var tvungen att tatuera i såren :S.

Det jag däremot kan säga är att man överlever!, det är liksom inte en sån smärta som är så pass hämsk att man slutar. Jag kan tom säga att det gör grymt mycket ondare att ha riktigt ont i magen eftersom det är en smärta som kommer innefrån. Jag är dock grymt glad att jag gjorde den. Det finns även en banderoller som det står:

In loving memory of grandmother

och jag tokälskar den!, jag glömmer lätt bort att den sitter där men igår kom jag på att den satt där och kollade på den genom badrumsspegeln och jag ånfrar ingenting på den!, den är absolut värd att ha ont för!.


Togs igår.

Jag bara älskar tatueringar och jag vill väldigt göra iallafall 1 till och då funderar jag på att skriva Lilja någonstans men vet inte var. Många är ju oroliga över tatueringar att man ska ångra sig men jag anser att  är det något man verkligen tror på eller verkligen gillar så är det ingen risk. Jag tex bara älskar Liljor och på så sätt ångrar jag inte någon tatuering. Det man dock borde tänka på när det gäller tatueringar är just detta tycker jag:

< Välj en tatuerare du tror på!, jag älskar min tatuerare då han fyllde i min gammla tatuering och tyckte han var bra, på så sätt valde jag honom även göra denna som han ritade helt åt mig. Kan därför rekommendera house of pain i Norrköping.

<Välj ett motiv du verkligen kan leva med, många gör konstiga motiv som de sedan ongrar och det tror jag beror på att man oftast får för sig att man verkligen gillar tex döskallar men efter kanske något år kanske man inte gillar det längre och vill därför inte ha tatueringen heller kvar. Tänk på att den ska sitta HELA ditt liv.

< Ta hand om den ordentligt i början, smörj ofta med fet salva då den inte får torka!. 
< klia absolut inte på den! även om det för många kliar enormt pga av läkningen så kan det förstöra hela tatueringen.
< Fyll inte i tatueringen FÖR många gånger på så sätt kan det bli mycket ärrvävnad som förstör tatueringen, dessutom är det lätt att kroppen stöter bort färgen eftersom man redan varit på det stället och tatuerat. Det hände mig när jag fyllde i min första, dock syns det inte så mycket men händer det på många ställen ser det ut som att färgen flytit ut och det är inte så snyggt.


Ja man blir lite omtumlad haha

In action och tatueraren mange som är grymt bra! och trevlig.

Konturerna på plats, aj aj

Halvklar

FÄRDIG!!

Några timmar senare. Ha ha rund och god, detta var 2007.

Imorn är det egentligen vilodag för min del men jag tror jag hoppar träningen idag och tar det imorn istället för jag ska strax till mina föräldrars nya lägenhet och kolla. De kommer bo några 100 meter från oss hehe.

hörs senare sköt om er!

 



Sari

Jättesnyggt! Men måste ha gjort oooont :/

2009-01-27 | 19:08:10 | http://metrobloggen.se/missnilsson
Ellie

Ja som sagt det gjorde rätt ont men kan man föda barn så är det här nog ingenting i jämförelse hihi.

2009-01-27 | 19:54:03 |
Anneli

Magvärk var värre sa du... Hmm... kan ju säga att jag får magvärk av att tänka på hur det måste känts. 3 timmar smärta! Inget jag hade sett fram emot. Men det är väl som du säger bara te och bita ihop. VIll man vara fin, får man lida pin ;)

2009-01-27 | 20:21:06 | http://halsofreaket.blogg.se/
sid

Här har vi beviset på att du är modigare än mig. Grym tatuering, passar verkligen dig.



Kollat in axlarna på Kevin på mitt senaste inlägg?

2009-01-27 | 20:41:14 | http://www.fitnessguru.se/
Ellie

Sid: haha tack för komplimangen! men som jag sa så är det itne så farligt för har man väl börjat så vill man ju bli klar dör det är ju itne så snyggt och ha ett stort sträck på kroppen eller en halvfärdig tatuering, det ser itne så snyggt ut. Om jag sett Kevins axlar? det går nog inte att undgå haha!!, fast jag tykcer nog inte att det är så särskillt snyggt. Jag brukar tycka groteska muskler är snyggt men dt är nog lite lite överdrivet, tycker du inte det?....kram!!

2009-01-27 | 21:26:17 |
Ellie

Anneli: haha jo men man klarar sig faktiskt, det finns vissa ställen som gör ondare än andra. Ett ställe man itne bör tatuera första gången är på smalbenet eller området runt där, det är rätt tunt där och det gör groteskt ont har min syster sagt som gjort en ranka runt smalbenet. På ryggen gjorde det som sagt rätt ont men ondare gjorde det när han kom längre ner på tatueringen nära midjan och nära revbenen för då kändes det soma tt han borrade in hela nålen i revbenen på mig, inte alls skönt faktiskt. Samtidigt har man gjort en tatuering är det svårt att sluta för när man ser resultatet får man så bra självförtroende:)

2009-01-27 | 21:30:15 |
Johanna

Tycker också det är jättesnyggt med tatueringar och dina är riktigt fina. Sitter också och funderar på att skaffa mig en till själv, men är som sagt bara i funderarstadiet ännu.

2009-01-27 | 23:02:58 | http://inshape.blogg.se/
Ellie

Johanna: Jasså ja det tycker jag absolut du ska göra. Jag skulle vilja ha en liten gullig fisk kanske i nacken eller något eftersom jag är fisk i stjärntecknet :)....kram

2009-01-28 | 00:05:42 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0