Som en död sill- Recept på Äggröra

God morgon vänner!! äntligen kunde jag dra mig upp ur sängen!, jag sov ganska oroligt under natten men fram på morgonkvisten kunde jag äntligen sova djupare vilket resulterade i att jag knappt kunde gå upp ur sängen. Jag var så enormt trött! och igår kväll mådde jag inget vidare bra heller, det kändes som någon konstig känsla i kroppen lite ungefär som om man håller på att bli sjuk och imorse vaknade jag med ont i halsen (konstigt att jag kände som jag gjorde igår?). Jag och andy har bestämt för att lägga allt krut på vår affärsplan nu eftersom det är det som måste bli klart så fort som möjligt. Det som är problemet då är att eftersom andy jobbar så konstiga tider (06-15 och 15-00) varannan vecka så måste vi sitta ner med affärsplanen när han slutat jobbet vilket den här veckan tex gör att träningen blir lite lidande. Vi har bestämt att vi måste få den klar till på måndag så det blir att köra hårt i helgen, men det är ju det enda nöjet jag har så jag gråter inte haha!!.

Imorn ska vi ev till Göteborg också!! för vi ska sälja bilen till en bilhandlare som var intresserad av den. Andy har mer och mer insett att det inte är någon bra ide att ha en ny bil när man pendlar så mycket som han gör. Milantalet flyger i höjden väldigt snabbt med tanke på att ha åker 9 mil varannan dag. Vi har haft bilen i ca 8 månader och bilens värde går ner så ofantligt mycket av att åka så mycket med den så vi valde att köpa en äldre bil. Den här bilhandlaren hade själv en bil som vi kunde "byta med" så det kommer antagligen bli en mitsubishi carisma  -99  rödmetallic. Vi har viljat ha en tidigare då vi såg en grönmetallic här i Norrköping men då kunde vi inte köpa den av någon anledning så nu fick vi chansen:). Ska bli kul och ge oss ut på en liten tripp, det är inte så ofta det händer tyvärr.

Jag fick föresten frågan om jag kunde lägga in mitt recept på äggröra som jag brukar göra och visst kan jag gör det!, det är busenkelt.

Äggröra

Valfritt antal ägg (till frukost brukar jag ha 3 annars 5)
Milda culiness lätt
Minimjölk
mineralsalt

Jag brukar aldrig mäta så det bästa är att ni helt enkelt testar er fram men jag ska ge ungefärliga mått. Allt beror på hur många ägg du har.




Ha i lite Milda culiness i en kastrull och låt smälta. Knäck äggen i en kastrullen, jag behöll 1 gula och resten vitor. Dra ner värmen ordentligt (jag brukar ha på ca 5 då vi har 9 olika grader)så det fastnar väldigt mycket i kastrullen (har ännu inte kommit på hur jag ska undvika detta), tillsätt lite salt och rör om, tillsätt därefter ca 2 msk minimjölk till 3 ägg och rör hela tiden tills det bli klumpigt och ser klart ut. Då är det klart att lägga upp och servera!


Jag brukar äta detta tillsammans med en banan till frukost men passar utmärkt till lunch också men då rekommenderas fler ägg.


Det är mitt lilla recpet på äggröra men är det något ni undrar får ni så klart fråga. Jag kommer även lägga ut receptet på Liljas cafe så ni får så klart inte missa att gå dit ibland och kolla om något nytt dykt upp  www.metrobloggen.se/liljascafe .

nu måste jag fixa ordning mig för jag ska ut med Kiwi, jag ser verkligen ut som ett spöke just nu haha!! men vi hörs senare!! puss


Här sitter man ofta nu för tiden haha. Ser ni Kiwi vid min hjärtkudde:P?

Lars

Hej,



Har ni räknat på totalkostnaden för er nya bil och jämfört det med den begagnade?



När man väl äger en ny bil är det väldigt sällan det lönar sig ekonomiskt att byta till en beganad. Bilen ni funderar på är 10 år gammal vilket innebär högre bensinförbrukning samt betydligt högre servicekostnader.



2009-02-05 | 11:43:47 |
Mr. Planning

Hur kan träningen bli lidande när du är ledig hela dagarna? Själv jobbar jag 8-17. Hinner ändå med minst ett ibland 2 pass om dagen på veckorna. Också tillkommer matlagning, städning, umgänge med kompisar och minst 7-8 timmars sömn per natt... och träningen, den blir aldrig lidande. Planering kanske?

2009-02-05 | 12:58:03 |
Tilda

sv: vad kul att du håller med mig och hon är absolut en bra förebild! :)

2009-02-05 | 14:56:37 | http://tildasander.blogg.se/
Ellie

Lars: Anledningen till varför vi mest vill byta är just för att miltalen blir så höga på den nya bilen snabbare, det betyder att den blir mindre värd om vi skulle sälja den. Bensinförbrukningen kan både skifta upp och ner vilket det även kan göra med en ny bil beroende på hur man kör med den. Servicekonstnaden kan bli högre också givetvis men man får se det som att det bara blir en gång om året vilket det blir ungefär med de milen vi kör på nu. men tack för tipsen!

2009-02-05 | 16:28:19 | http://ellielilja.blogg.se/
Ellie

Mr planning: Ja det är möjligt men just nu har jag väldigt mycket och tänka på också så i dessa fall får man ge efter lite med träningen vare sig man vill eller inte då vi vill ha igång företaget så snart som möjligt...så klart.

2009-02-05 | 16:30:37 | http://ellielilja.blogg.se/
sid

Ska intervjua Magnus Samuelsson i dagarna. Vill du att jag ska ställa någon speciell fråga? Skriv det då på min blogg!

2009-02-05 | 17:25:14 | http://www.fitnessguru.se
Jonas

Hej. Nu börjar man bli väldigt nyfiken på ditt företag,när ska du berätta vad det är? Om jag vore som du skulle jag lägga ner allt med tävling och dieter under en tid tills du kommit igång med ditt företag.Skriv att måste hålla upp med hårdträning en längre tid,för det är den verklighet du kommer att möta. Du har ju lite svårt att fokusera nu hur ska det då bli om du inte får in pengar till dina räkningar.

Lycka till

2009-02-05 | 19:24:40 |
Ellie

Jonas: Ja hårdträna gör jag inte nu, kan jag däremot bygga något under tiden är jag ju glad för det, just nu underhåller jag mest. Tävling kommer det inte bli just nu och blir det någon diet kommer det bli någon form av minidiet och inget 100% seriöst. Jag vill ju det här och det kommer ju förhoppningsvis göra att jag får en inkomst och det är ju viktigare än något. Ang vad det blir för företag så kommer jag berätta väldigt väldigt snart så du får återkomma ofta så du inte missar :P...kram

2009-02-05 | 21:32:49 | http://ellielilja.blogg.se/
A -*

Söt blogg :D



Fråge stund i bloggen nu vore kul om du stälde en fråga:D



Trevlig kväll :)

2009-02-05 | 22:20:04 | http://amandavardet.blogg.se/
Lars

En tio år gammal bil dra betydligt mer bensin än en ny oavsett hur man kör. Bilen är dessutom tyngre än er nuvarande vilket också borgar för högre bensinförbrukning. Med servicekostnader menade jag inte bara den årliga servicen utan det ökade behovet av reperationer. Bilar som är 10 år gamla faller sönder allt eftersom. De kostnaderna blir garanterat högre än värdeminskningen på er nuvarande bil.

2009-02-06 | 09:04:40 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0