Orkar inte

Nu har jag bestämt mig för en sak och det är att jag ska lägga ner mindre tid på att svara på alla kommentarer. Det tar på tok för mycket energi av mig då många vill trycka ner mig, anser att jag är dålig etc på flera olika sätt och den energin behöver jag så jag kommer bara svara på vissa kommentarer.

Jag blir så arg när folk fortfarande tror sig förstå mig och att säga att jag fortfarande inte kan klara ett chefsjobb pga av min utbildning, HALLÅ! utbildning är faktiskt inte allt och alla är långt ifrån bra chefer även om de har en utbildning. Som sagt ni vet inte hur min CV ser ut därför tycker jag att ni kan hålla tyst om just den saken. Härdanefter funderar jag på att bara skriva om min träning vilket jag tycker är tråkigt men det tar så pass mycket energi för att jag ska behöva sitta och övertala mig själv om att jag faktiskt klarar saker bättre än ni tror vilket även min man kan intyga.

Jag tror säkert inte bloggen kommer bli lika rolig men jag har försökt att öppna mig som person men det verkar inte uppskattats så som jag hoppats.


Jenny

Det tror jag är ett bra val. Skriv om träning och kost så slipper du allt annat skit. Ett tips bara, ge dig ut på olika företag och pressentera dig kram

2009-02-27 | 13:18:42 |
Ragwald

Tycker du har all rätt att vara arg.

Verkar som att sunkig-karma klubben har din blogg som favvoställe ibland.

Ha de gott

2009-02-27 | 13:42:31 |
Leeza

Va synd att människor lägger ner energi på att trycka ner andra!!

Kör på du!! Tycker du verkar vara en tuff tjej med många järn i elden!! =)

Sen har du ju sjukt sjyst fysik!! Brukar smyga in här och få lite inspiration!!!

2009-02-27 | 14:00:41 | http://leezawj.blogg.se/
Ellie

Ragwald: ja jo jag förstår inte riktigt var alla kommer ifrån men så brukar det vara, har en börjat drar sig alla med så är det bara...ha det super!.



Leeza: Tack gumman!, jo jag vill väldigt mycket som du märkt :)...kram på dig

2009-02-27 | 14:13:36 | http://ellielilja.blogg.se/
Pernilla

Ellie, världen är full av människor som inte kan ta att det går bra för andra människor.. Tråkigt, för deras liv skulle nog bli mycket roligare/ljusare om de kunde glädjas med andra. Förstår Ditt beslut! Hoppas det gick bra med jobbet.

Ha en trevlig helg.

2009-02-28 | 09:54:09 | http://bumbisplace.blogspot.com
Anna

Ellie, det finns många dåliga läkare, trots 5,5 år i skolbänken bakom sig. Det innebär DOCK inte att vem som helst bör söka jobb som läkare, speciellt inte utan legitimation. Jag tror det var något sådant folk menar. Det finns ju flera års utbildningar till chef, och då kan det verka knas att söka ett sådant jobb med endast en pocketbok i bagaget. MEN kom ihåg att rekryteraren valde DIG. Hon såg säkert kvaliteter i dig, och HON har väl utbildning och kompetens att bedömma sådant om någon, bättre än någon sur-apa här på bloggen. Så oavsett hur det går, ta det som en fjäder i hatten i att du var bland de tre bästa!

Ha en bra dag!// Anna

2009-02-28 | 10:16:43 |
Ellie

Pernilla: jo det är tyvärr så i dagens samhälle, folk lever på svartsjuka och att trycka ner andra. Jag vet att det inte är mig det är fel på men allt kan man inte tolerera, jag är människa som alla andra och kan göra misstag också men jag är ung och man måste lära sig av sina misstag men samtidigt se det som faktiskt går bra och även lära sig av det...ta hand om dig

2009-02-28 | 10:37:54 | http://ellielilja.blogg.se/
Ellie

Anna: jo jag förstår hur du tänker men läkare kan man inte jobba som utan utbildning. Samma sak gäller inom handel, det finns dom som gått flera års handelslinje (gick själv 2 veckor på handel på gymnasiet) men det är långt alla med utbildning som får jobben. Även dom som inte har utbildning får jobben. När jag sökte till willys sökte även min syster som gått handel på gymnasiet, men det var jag utan utbildning som fick jobbet och inte hon. Det betyder altså att arbetsgivare är bra att välja ut bra personer iallafall och även om jag inte gått en chefsutbildning kanske man skulle kunna tänkas gå någon kurs om man får jobbet, då har jag ju liksom jobbet. Hoppas du förstår min tanke. Jag kommer endå vara glad för att jag fick komma på intervju för då kan jag visa vem jag är.

2009-02-28 | 10:41:36 | http://ellielilja.blogg.se/
Anonym

Pernilla: På vilket sätt tycker du det går bra för Elinor? Hon slutför ju aldrig något?

Avbrutit alla sina tävlingssatsningar. Har inte tagit sitt körkort, inte lyckats behålla något av sina jobb, inte fått igång sitt företag osv osv osv.

2009-03-01 | 16:43:57 |
Ellie

Anonym: Anledningen till varför jag inte slutfört allt dvs tävlingar, körkort, företag etc handlar bara om pengar. Har man inga pengar kan man inte göra något så är det. Företaget kan man inte starta alls så länge inte banken tror på att det är en bra ide för man måste ha pengar. Körkort vill jag ta men även där är det mycket pengar. Tävlingssattsning handlar till stor del om pengar även där. Du kanske har glömt att jag är arbetslös?.



Mitt jobb har du ärligt talat inget med att göra. Det är inte mig det är del på, jobbar man som extrapersonal eller sommarjobbare är det svårt att stanna kvar på ett jobb och det borde även du veta. Det måååånga som är arbetslösa och långt ifrån bara jag, det har inget med vad man är för person att göra behövs man inte behövs man inte helt enkelt.

2009-03-01 | 20:17:30 | http://ellielilja.blogg.se/
Anonym

Märkligt, extrapersonal, vikarier och sommarejobbare brukar annars vara den absolut vanligaste vägen in på arbetsmarknaden. De flesta jag känner har börjat sina karriärer den vägen. Är det så att du upplever att många är arbetslösa för det är normalt i din omgivning och därmed ändras din inställning? I min omgivning är ingen eller har någonsin varit arbetslös en längre tid. Tror det har stor betydelse för ens inställning och därmed hur andra uppfattar en.

2009-03-02 | 09:28:33 |
Ellie

Anonym: jag tycker jag har en bra inställning, jag vill inget heldre än att ha ett jobb så därför har jag ringt 5-6 olika ställen bara idag men ingen har behov. Allt beror också på var man bor. Självklart är extrajobb en bra väg in men för att komma in måste man få komma på intervju och visa upp sig och därefter få ett jobb. Det är inte så lätt som man tror.

2009-03-02 | 13:12:14 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0