Melodifestivalen och Lets Dance

Ja då var melodifestivalen 2009 i full gång och jag blev så enormt sur och arg igår. Jag gillade Nina Söderqvist jättemycket och sedan gillade jag även alcazar, Marie Serneholt och Shirley. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför ugglas och scots fick fortsätta. Jag skrattade igenom hela ugglas låt, det var ett enda fjasko anser jag. Skickar vi henne till Eurovision då kan jag slå vad att vi aldrig någonsin kommer vinna.

Många verkar rösta för att de gillar en viss artist inte för låten i sig och det är just pga av det som det var sååå länge sedan vi vann. Skulle folk rösta mer efter vad de verkligen tycker om låten skulle det nog bli helt annorlunda. Alla de stora artisterna fick inte ens gå vidare i tävlingen och vad jag vet så har de alltid fått gjort de tidigare? och nu anser jag att det faktiskt fanns väldit mycket bättre låtar än just Emilia och Ugglas, snälla skicka inte dom till eurovision!.

Bilden lånad av svt.se

Jag kollade även på reprisen av lets dance vilket är ett enormt roligt program dock gillade jag mer stjärnor på is. Jag måste säga att morgan är riktigt riktigt bra, jag har alltid gillat honom som artist/skådespelare sedan jag var liten då jag var kär i honom (asg) när han var med i barnprogrammet soptippen. Nu medverar han i Lets Dance och är grymt bra och juryn älskar honom. Nu sist fick han 34 poäng och en klart vinnare sett till poängen. Även Magnus Samuelsson kunde mycket väl svänga sina lurviga i en samba. Det hade man verkligen inte trott i första anblick när man fick veta att han skulle vara med. Vem vet kanske blir han världens bästa dansare istället för världens starkaste man?.

Bilderna Lånade av tv4.se


Idag blir det en lugn dag, vi ska över till mina föräldrar och hjälpa till med en parabol som mina föräldrar vill sätta upp. Jag ska även planera träningen lite inför nästa vecka för här måste tränas!, har tränat väldit dåligt förra veckan då det kommit mycket saker i vägen. Nu är iallafall bilen avklarad så då kan man iallafall stryka det på sin lista "att göra". Hoppas jag får mailet från Komvux då jag inte har en aning om när jag ska börja. Distanskurser har ingen start eller slutdatum utan man kan börja när som, så det måste jag ha svar på. Företaget ska jag också fortsätta spåna på men problemet är att jag måste fortsätta söka jobb då jag så klart är med i ams vilket inte är så kul när man vill starta eget. Jag har därför även sökt endel jobb under tiden jag planerat företaget, man är ju inte lika på när man söker jobb nu eftersom man vill starta eget men jag måste ju tydligen söka jobb också.

Ne he nu ska jag göra ordning mig lite, vi hörs senare!! kramar






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0