Axlar & mage

PUHHH då har man kommit hem från gymmet efter att ha kört ett riktigt tungt axelpass. Jag blir så arg på mina axlar!, varför är jag sååå enormt svag i dom?! dom blir aldrig starkare känns det som fast jag försöker öka med vikterna och ta i för kung och fosterland!. Jag blev så irriterad att jag körde extra hårt idag. Började först med hantelpressar, det gick så där fick tvinga upp 13,5 kilo hantalarna?! dessa har jag tagit många gånger tidigare men nu den sista månaden har det varit riktigt tunga. Jag tvingade endå upp dom och det gick!. Därefter körde jag militärpress stående och det hamnade på 27 kilos stången. Kände att jag hade enormt ont i ländryggen från träningen igår och även i trapsen. Därefter vart det hantellyft åt sidorna på 8,5 kg med en arm i taget då jag tycker jag får bättre kontakt och bättre konsentration.

En gammal bild på min favoritövning, crunches med rep. Super för magen:)

Baksida blev omvända pecdec på 27 kilo, och framåtlutade hantellyft bara ett par set eftersom jag kände att trapsen tog för mycket av träningen och det är ju inte meningen. Magen fick sig också en rejäl omgång och det blev crunches med rep på 59 kilo! YES! snart uppe i 60!. Där körde jag 5 set för att sedan köra en övning på bänk där andy fick hålla i mina fötter och jag kör situps med vikt som jag sedan roterade åt sidorna. Det var en riktigt jobbig ovning men OJ vad den tog bra!.

Efter vårt pass blev det 20 min på crossen och -122 kcal blev det.

Imorn blir det att vila från cardion. Egentligen helt från gymmet då vi har en vilodag men eftersom vi ska till banken efter andys jobb på tosrsdag så kör vi imorn med.

Nu ska jag dricka mina två sista proteindrinkar för dagen...

/Ellie

Nilla

Jag tycker inte att du verkar vara så svag i axlarna, iaf inte jmf med mig som också sliter mig blå med dem (känns det som). I så fall tycker jag nog att du verkar vara svagare i rygg eftersom du "bara" tar 85kg i mark. Tar själv ett par reps på 100 och väger ca samma som du (också hobbytränande). Men det är ju helt olika vilka muskelgrupper man har svårare resp. lättare för. Kanske en liten tröst att du tar mer vikter i axelövningarna än vad jag orkar ;)

2009-02-18 | 17:39:16 |
Ellie

Nilla: Haha jasså! bra gjort i marken du! jag tyckte jag var rätt stark endå men tydligen beror det på vad man jämför med haha. Jasså ja axlar är grymt sega på mig men så ska det väll kanske vara, det är ju roligt OM de till slut blir starkare även dom. Man kan ju inte vara bra på allt hihi

2009-02-18 | 17:50:14 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0