Inledande träningsvecka

Hej!

Veckan började med ett kanonbra pass på tyngdlyftningen!, väldigt ringrostig var jag men rätt ok endå för att vara tre veckor sedan jag tränade. Det blev 3 övningar i tyngdlyftningen inkl frontböj. Dessutom blev det som vanligt mage och korsrygg efter passet. Jag hann även med att köra lite axlar med hantlar innan det var dags att dra sig hemåt. Nu är jag lagom mör och jag känner redan nu hur träningsvärken kommer smygande. Blåmärkerna sitter där dom sitter redan nu, ser helt blåslagen ut på låren men det tillhör väll. Fick grymt ont i händerna idag också så jag tog nog i rätt bra endå haha.

I helgen var det fitnessfestivalen och tyvärr kunde jag inte gå, har ju hänt en hel del för min del den senste tiden så det räcker och bli över men riktigt kul hade det varit om man hade varit där. Grattis alla vinnare!!!, bra kämpat!!.

Nu blir det lite tv och sedan är det dags att krama kudden men ha en fortsatt trevli kväll!

Anonym

Kul att du ska tävla! Hur många tjejer är det som ska tävla för klubben? Vad har du tagit som mest i ryck och stöt? Och i knäböj?

2009-12-08 | 13:25:45 |
Ellie

Anonym: Ja du med tanke på att jag inte är så himla bra än och är nybörjare så har jag inte kommit upp i några direkta vikter ännu men jag har väll som mest kört i stöt 35 kilo och 40 i ryck har jag för mig. Jag tänker inte på vikterna så jättemycket ännu eftersom jag tänker mycket på tekniken fortfarande. På tyngdlyftninge har jag inte kört så mycket knäböj ännu men igår körde jag frontböj på 40 kilo vilket är ett pb. Bak kommer jag inte ihåg.

2009-12-08 | 21:22:08 |
Ellie

Anonym: föresten, glömde svara på hur många som kommer tävla. Jag vet faktiskt ännu inte hur många som ska tävla, jag vet bara att jag och veronica ska tävla, jag återkommer när jag vet mer...

2009-12-08 | 21:26:27 |
Anonym

Det är bra att du satsar på tekniken! Men 40kg i ryck är ju riktigt bra för att vara nybörjare! Lycka till i din satsninng!

2009-12-09 | 11:50:20 |
Ellie

Anonym: jo det är väll bättre än inget men bättre måste det bli!. För att jag ska kunna sm kvala måste jag ta 122 kg samanlagt i båda grenarna så det krävs lite träning hehe...

2009-12-09 | 18:57:03 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0