Elinor Bakar

Hej i stugorna! idag var det dags att baka lite igen och idag blev jag sååå sugen på att baka eget lyxgodis i form av mandlar från barcelona. Dessa finns ofta bland naturgodisen i affären och är mitt absolut godaste godis. Dessa passar även utmärkt nu till jul eftersom det är smak av kanel och kakao:).


Så här blev resultatet och jag kan säga att det inte är det enklaste godiset men gott är det!.

Mandlar från barceona

1 dl sötmandlar
2/3 nougat a 250g
1 1/2 msk kakao
1 1/2 msk kanel

Sätt ugnen på 200g. Rosta mandlarna ca 5-10 min och låt svalna. Blanda kakao och kanel i en skål.Rulla eller klä mandlarna med ett tunt lager nougat och rulla i kanelblandningen. ställ in i kylen och servera dessa gärna kylda:)



Tänkte även i morn baka ett godis som heter snöbollar med vit choklad och kokos, alltid kul och mixtra lite :).

/Ellie

p.s Återkommer imorn om gårdagen tyngdlyftningspass







Grimgoth

Ser ut som grillkol, hahahahaha

2009-12-13 | 09:55:34 | http://grimgoth.blogg.se/
Ellie

<grimgoth: haha ja nästan men jag lovar! det är det inte :P

2009-12-13 | 22:06:48 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0