Då var det snart nytt år

Och nya utmaningar väntar 2010. Ska man sammanfatta mitt år så har det varit ett väldigt turbulent år rent arbetsmässigt men också ett bra år då vi skaffade hus. Ska bli kul och se vad 2010 har att erbjuda:).

Själv har jag blivit brunett igen, jag var så trött på min naturliga hårfärg och eftersom jag trvs väldigt bra i brunt och tycker själv jag passar så passade jag het på att färga det nu innan det nya året,jag blev helnöjd!.





Häromdagen var vi iväg till Orga kvarn som är en kvarn där de maler eget mjöl, jobbet får mjöl från dom då det är närproducerat och nu tyckte jag det var på tiden att ta sig dit själv eftersom de har en liten gårdsbutik precis intill deras kvarn. Vi bor bara ca 3 km från den så det föll sig in naturligt nu när vi bor där. Det var väldigt mycket plandat i butiken både sylt, drycker, saft etc från brunneby musteri som ligger i borensberg som ligger utanför Linköping vilka vi också har produkter ifrån, lokala ägg, knäckebröd, djurfoder även det lokalt producerat mm. Vi köpte en burk lingonsylt från brunneby, en strut knäckkola från sockerbagarna i helsingborg, och en musli från självaste orga kvarn. Åt den till frukost idag och den var en av de godaste jag ätit, det märks att det är sjort på RIKTIGA råvaror!, massor av smaker!.

 

Det som är lite synd med dessa produkter är att alla är sötade, men ibland måste man välja närproducerat eller light där det innehåller massor med konstigheter och knappt riktiga varor?. Den här gången valde jag rikiga råvaror:).



Idag är det som sagt nyår och det kommer bli en lugn dag, vi ska strax in till stan och köpa ännu ett element då vi bara har 2 fungerade i hela huset, Varför? det är en lång historia men man kan säga som så att säljarna var nog inte riktigt så trevliga som vi hoppats på. Vi kan säga som så, vi har nu 18 grader inne och i köket 16 grader det säger ett och annat.

Ikväll sedan blir det nog att mina föräldrar kommer hit och firar lite. Har köpt en cider till mig och en stor champagne som vi ska dela på (jag gillar faktiskt champage mer än cider nu för tiden om det ska vara något). 

Hoppas ni får en underbar nyår och god fortsättning på er alla!!

p.s tränade igår föresten, lite här hemma och det gick ganska bra. Vill vara lite försiktig med min hand och kan inte träna TL ännu på ett tag men får komma igen sedan :)

kram kram  




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0