Pump It Up som sagt

Puuhhh det var jobbigt!, har precis kommit hem från en kvällsrunda med Kiwi och innan dess blev det ett introduktionspass från min nya träningsvideo Pump It Up. Ja vadå erkänn att det är mycket roligare att kööra cardio på så sätt framför tv'n än att stå och trampa på en crosstrainer och inte komma någon vart?, det tycker iallafall jag. Det roliga var att det växkte lite gamla minnen från den tiden då man var friskis och svettisvärd, visserligen är ju friskis lite mer gammalmodigt mot dagens aerobicspass men det hade sin charm det också.

Videon kan jag iallafall starkt rekomendera då det var riktigt jobbigt och riktigt fartigt. Kordinationen finns inte riktigt där ännu men den blir nog snabbt sitt gamla jag när jag kört ett tag. Problemet var att med den fruktansvärda värmen inne blir det inte direkt jättemysigt att träna inne då det blir dubbelt så svettigt. Ni skulle sett hur ajg såg ut, tom så att setten rann in i ögonen när jag låg på golvet under stretchen då är det illa haha.


Ja vart som tusan var det! (ser ni föresten vad ljushårig jag blivit? hehe det är mer min naturliga hårfärg dock har jag nog lite slingor kvar men nart tänkte jag bli lite blondare:))

Det som dessutom var bra med videon var att det efter passet var ett långt stretchpass vilket alltid är bra då jag är så grymt dålig annars att just stretcha trots att jag vet hur bra det är. Jag är ju annars väldigt överrörlig men när jag säger att jag är stel så är det långt ifrån vad "vanliga" rörliga anser.

Imorn om allt går som det ska tänkte jag ta mig till gymmet och köra ett pass axlar, eftersom träningen varit lite si och så på senare tid så kommer jag köra högreps för att få fart på förbränningen en aning för att så småningom övergå i tyngre vikter men just nu vill jag bara komma igång och träna lite mer igen.

När jag kom hem efter jobbet somnade jag direkt på sängen, jag var helt utmattad efter jobbet. Det märks att man inte är van att gå upp så tidigt, det märktes dock inget på jobbet men när man kommer hem och slappnar av kommer tröttheten som ett brev på posten:).

Nu ska jag ta mig en drink då jag precis ätit upp några valnötter (man blev hungrig efter passet kan jag lova hehe)

kram


slänger in en bild från mitt senaste gympass




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0