Konditor Elinor :)

He he ja idag har jag faktiskt fått agera konditor på jobbet:). Då malin fortfarande är sjuk så blev det jag som fick uppdraget att göra 2 st tårtor som var beställda. Igår gjorde jag också en tårta och så här blev resultatet:


Frukttårta med grädde, färska blåbär, vindruvor och mandariner, vaniljkräm, hallonsylt


Jordgubbstårta med grädde, färska jordgubbar, vaniljkräm och jordgubbssylt.



Frukttårta utan grädde med vindruvor, färska blåbär, kiwi, gele, vaniljkräm, mandelspån och hallonsylt.


Swartsvaldtårta med mycket grädde:)


Jag är nog faktiskt ganska nöjd själv faktiskt. Imorn blir det yttligare 3 tårtor att baka och då blir det tre jordgubbstårtor:). Det finns nog inget som är så roligt som att baka tårtor, det blir liksom ett slags hantverk som man alltid kan fixa och trixa med. Jag skulle verkligen kunna tänka mig att bli konditor, inte bagare för det verkar inget roligt. Jag hatar nämligen att baka bröd, kondiskakor, bakelser, tårtor, smörgåstårtor etc det är riktigt rikttigt kul. En brun tråkig limpa är sällan något roligt medans en färgglad tårta är mycket mer ögonfallande och mer hantverksaktigt:).

Igår blev det faktiskt träning!, det gick inget vidare bra måste jag väll säga då styrkan försvunnit en del. Jag körde iallafall högrepsare för att få fart på musklerna för jag kände att tung styrka är nog inte att föredra om man inte tränat på några veckor. Det var iallafall skönt att röra sig lite och inte bara röra sig i form av att springa ärenden eller springa runt på jobbet för det är liksom inte samma sak.

Imorn blir det till att börja jobba 8 igen och det är skönt att det är fredag imorn för nu känner jag att jag behöver lite efterlängtad vila. På måndag är det min andra körlektion på skolan och därför ska jag passa på att köra mycket i helgen+ att jag på lördag ska gå till skolan och göra ett test på teorin för att se hur bra jag är haha. Den andra september är det dessutom dags för riskettan och den kostar 850 kr och är en obligatorisk utbildning from 1 spril i år där de tar upp trötthet, alkohol i samband med bilkörning och mycket mycket mer. Blir till att gå hem tidigare från jobbet då eftersom utbildningen börjar 16,35 och jag stänger butiken 16,30.

Ne he nu är det dags att krama den efterlängtade kudden.

Vi hörs!

Nilla

Gu va fina tårtor!!! Synd att du inte kan "nalla" en bit:). Vad kostar en tårta idag? Skit i träningen, nu när du har så mycket omkring dig. Flytta i lungn och ro, du hinner nog träna senare i livet oxå. Måste du ändå träna,köp ett par hantlar eller gummiband o träna hemma istället, så slipper du stressen till gymmet. Att stå på scen ligger ju ändå långt borta just nu. Ha det kram

2009-08-27 | 23:43:25 |
Ellie

Nilla: tack gumman!, en tårta kostar lite olika beroende på var du köper den men hos oss kostar en 10-12 bitars 200kr. Ja jag känner nog att det är bättre att ta träningen längre fram och bara träna när jag känner att jag har tid till det, iallafall på gymmet. Sedan kan man alltid "smygträna" som du säger hemma eller köra promenader och annan förbränningsträning ute för ännu så tillåter ju vädret det:). Just nu ligger schen lite längre bort ja....kram!

2009-08-28 | 06:49:53 |
Mollie

Ett fitnessfreak som lägger träningen på hyllan? oookej.. Är man ett träningsfreak har man tid till träningen, kanske dags att döpa om bloggen ?

2009-08-29 | 11:46:35 |
Ellie

Mollie: Även om man älskar att träna så kan man ha mykcet att göra i perioder. Ibland kan man faktiskt inte trycka in träningen och det kan jag inte nu, dessutom VILL jag ta det lugnt nu för att lägga allt krut på huset och att sälja lägenheten vilket inte är så konstigt. Det viktigaste är alltid att träna för att må bra annars kan man lika bra lägga ner allt direkt.

2009-08-29 | 15:58:05 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0