Torsdagens pass: Rygg & Mage

God kväll!


Åhh vad trött jag är nu. Jags hem från gymmet för några timmar då jag körde ett hårt pass rygg och mage. Jag kände att jag behövde vila lite från marklyften för att ev bli lite stark via andra övningar. Ska bara vila ca 1-2 veckor från marklyften för att få plats till andra övningar. Jag försökte pumpa ur ryggen ordentligt och det kan jag lova att jag lyckades med. När jag inte kör marklyft brukar jag alltid köra ryggresningar med vikt men nu var den upptagen hela tiden så jag får väll klämma in den på något av de andra passen.


När jag kom hem från jobbet var jag redan trött men efter lite mat (en halv grillad kyckling, klyftpotatis och min gamla vanliga hemmagjorda vitlöksdressing) och lite vila på ca 15 min och en kopp kaffe men inte att förglömma även lite motivationshöjare i form av videoklipp på bla Johan  Malm och lite bilder på diverse fitnessprofiler blev jag något piggare men gäspade hela vägen till gymmet. Väl på gymmet hade jag nästan glömt hur trött jag var, då ville jag bara köra skiten ur mig!. Dock kände jag mig ganska svag idag. Dagens pass:


Latsdrag framför och bakom nacken: 48kg*4set*8reps.


Ryggdrag uppifrån i maskin: Vet inte vad denna heter egentligen men det liknar en rodd fast där man börjar uppifrån och drar ner/bakåt 30kg per sida*3set*4set.


Stående viktrodd: ni vet en sån ställning där stången sitter fast i ena änden och man håller i handtag och kör som en rodd (visst är jag en riktig höjdare på att förklara haha!). 40kg*3set*8reps.


Hantelrodd: Detta var en pumpövning för att få ut det sista i musklerna, 18,5kg/23,5kg*2set och max antal reps.


Körde även lite mage men det orkar jag inte redovisa nu. Efter passet blev det lite cardio i form av gång på löparbandet på lutning 8 i 15 min och så joggade jag sista 5 min.


Har precis kommit hem från sista rundan med Kiwi då både mamma och pappa hängde med. Kiwi träffade sin kompis Gusten som är en jack russel och så träffade hon en valp som var eller kommer bli en stor hund och den var säkert 4 kiwi och 2 Kiwi hög haha!. De lekte alla tre som vilda barn och det var riktigt kul att se Kiwi leka med en större hund för hon är livrädd för stora hundar, inte konstigt kanske eftersom hon själv är så liten haha.


Nu ska jag i säng då jag ska gå upp tidigt, dock inte lika tidigt som Susanne då hon ska jobba istället för Malin då hon är sjuk men jag kommer börja jobba redan kl 9. Sedan är det helg och då ska jag, och mina föräldrar och Andy till Örebro och kolla lite och hälsa på mormors grav.


Ses imorn!



carina

du kör väldigt lite cardio.... skulle kanske behövas mer så du inte bara blir "pluffsig"?

2009-04-24 | 10:01:29 |
Ellie

Carina: Jo det är möjligt men jag gillar inte stenhård cardio utan gillar mer promenader vilket jag gärna kör på gymmet eller nu på våren/sommaren väldigt mycket ute. Många cardioformer tycker jag är pisstråkiga ärligt talat och jag har inte hittat den "optimala" för mig ännu. Träningen måste ju vara rolig annars kan den aldrig bli regelbunden vare sig det gäller för nybörjare eller veteranet om man säger så

2009-04-24 | 22:58:20 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0