Ömma fotar :)

God kväll

Äntligen hemma och ta det lite lugnt. Det märks att man inte är van att stå hela dagarna, mina fötter gör ont. Visst jag har ju för sig inga bra skor heller då jag har ett par tofflor som knappt har någon sula kvar haha, men det är inte så smart att köpa dyra gympaskor för att ha i ett skitigt bageri så jag funderar på att köpa mig ett par foppatofflor :).


Dagen har annars gått förvånansvärt bra, jag förstår inte varför man blir så nervös för onödiga saker när man vet att det inte är några större problem. Som sagt så har dagen varit jättebra men OJ så fort dagen gick!!!, 6 timmar var ju ingenting och när jag tänker på det så har ag inte hunnit med så mycket förrän det var dags att stänga. Dock stod jag och diskade massa plåtar som var kvar sedan den gamla tjejen jobbade då hon antagligen inte hunnit diska någon på ett bra tag. Så jag diskade säkert 50 plåtar om inte mer och det tog en stund kan jag lova men nu är dom i alla fall ur världen, i alla fall för en stund :).

Jag har även hunnit göra några beställningar och kolla lite på saker i butiken vad som faktiskt finns, frostat av frysen och torkat ur den etc så lite nytta har jag gjort i alla fall :).

Eftersom man inte kommit in i rutiner ännu så kom jag inte ifrån jobbet förrän vid 17.30 och vi stänger 16.30 haha!!, det kommer nog sätta sig snart om man vet när man kan börja med stängningsrutinerna. Min middag blev därför väldigt sen också så vi åt vid 20. Träning hann jag absolut inte med heller, det får nog till att sitta ner och göra ett planeringsschema men just nu vill jag se till att komma in i jobbet för kan jag se till att sluta runt 16.45-17 så hinner jag lättare med träningen då middagen påbörjas tidigare.

Nåja nu orkar jag inte skriva mer, men vi hörs imorn igen och då ska jag verkligen försöka hinna med att träna:).
 
Kram på er!



Anonym

Jag är inte förvånad att du inte hinner träna. Du hann inte när du inte jobbade. Nu har du en ursäkt iallafall.

2009-04-16 | 05:48:13 |
Ellie

Anonym: Man kan faktiskt ha anledningar till varför man inte hinner träna även om man är arbetslös faktiskt. I detta fall så hann jag inte vad jag än gjorde och då får man acceptera det.

2009-04-16 | 08:59:20 |
saga

hinner du inte tärna när du slutar 17:00?????????

2009-04-16 | 14:02:54 |
Ellie

Saga: nej den dagen slutade jag 17,30 och eftersom jag måste äta ett större mål innan träningen då jag annars inte orkar träna alls så blev klockan nästan 20 innan jag isånnafall skulle iväg+ att som jag sa hade grymt ont i nacken så ansåg jag att jag lika bra kunde hoppa över det.

2009-04-16 | 17:24:55 |
Anonyma S

Bra abetsskor och träningsskor är bland det viktigaste. Du får både knä och ryggbesvär om du har dåliga skor.

2009-04-16 | 21:34:33 |
Ellie

Anonyma S: Jo det håller jag med om till 100% absolut men just nu har jag inga bra till jobbet men det kommer!.

2009-04-16 | 21:46:52 |
Marion

Det kanske inte är tiden som är problemet, utan hur man handskas med den? Hur många tävlande BF tjejer har ju både barn/familj/husdjur och arbete? Det handlar om att planera sin vardag, göra storkok och matlådor, packa träningsväskan i förväg osv!

2009-04-16 | 22:50:28 |
Ellie

Marion: Absolut men jag har inte kommit in i rutiner ännu, det kommer ändras men nya saker får ta lite tid. Dessutom bara för att man hoppar över en träning en dag betyder det inte att hela veckan är förstörd, det finns ju faktiskt 7 dagar till.

2009-04-17 | 07:28:08 |
Sofia

Lilla vän, Titta bara på Åsa Hällstorp tex. Hon är tvåbarns mamma (minsta dotter är bara ett år), hon har man och hus och hon jobbar även mer än heltid. Hon tränar styrketräning + löpning och tävlar på en väldigt hög nivå, både innom bodyfitness, body buildning och långdistans löpning, högre än många andra någonsin kommer komma i närheten av, och för varje tävling blir hon bara bätter och bättre. Där finns inga ursäkter!

VILL MAN SÅ KAN MAN!!!!!

2009-04-19 | 01:01:16 |
Ellie

Sofia: Jo jag vet att hon är ett mirakel på alla sätt och vis men precis som du sa så kommer nog ingen komma i samma klass som henne hur mycket man än försöker, tror jag!. Alla vill inte lägga hela sina liv åt sport eller arbete vad det än gäller och så är det med mig också. Jag vill må bra men samtidigt träna så pass mycket eftersom jag älskar att träna och så småningom tävla men att komma i samma bur som Åsa det skulle jag heller inte vilja. JAG tror inte man mår särskillt bra av att träna så mycket som hon gör och att det sliter oerhört på kroppen. Som sagt jag är nöjd med mitt liv och jag behöver inte träna mer än jag gör för gör jag det så gör jag det för andras skull och inte min egen. Jag tränar 4 dagar i veckan + ev 1-2 cardiopass det räcker för mig.

2009-04-19 | 09:52:10 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0