Bröst, Biceps och tårta

God kväll!

Idag har det verkligen varit en strålande dag!, som dessa dagar borde alla vara. Jag har inte stressat ett enda dugg och allt jag gjort idag har jag verkligen velat göra så det har verkligen varit en kanonlag. Som jag sa så var jag på promenad tidigare idag och det var en promenad som jag verkligen njöt av helt och hållet. När jag kom hem blev det mat, gick till gymmet och körde bröst och biceps, hem igen och lagade middag som bestod av kyckling och klyftpotatis och så iväg till föräldrarna då min mamma fyller år idag och då blev det lite tårta :P.

Idag var det verkligen en så dag där man bara äskar livet, tänk vad lite sol kan göra gott för själen. Det har vart 12 grader varmt idag och har verkligen känts som vår så nu hoppas jag verkligen inte att snön kommer tillbaka.

Mitt styrkepass gick också bra idag och jag körde så tungt jag bara kunde. Övningarna blev följande:


Hantelpress: Detta var dagens första övning då jag gillar att börja med den. Det blev en lite lutande variant där jag körde på 16,5 kg gjorde 4 set totalt och 6 reps. Nästa vikt vågar jag inte ta själv så jag får köra den tyngre som borde vara 18,5kg och trots att det bara är 2 kilo som skiljer kan det bli rätt mycket.


Bänkpress: blev min andra övning och eftersom jag var själv och blev helt slut efter hantelpressen kunde jag inte alls köra tungt här så det blev 30-35kg*4-6reps och 2 set gjorde jag bara där. Jag är såå rädd att köra bänkpress själv därför vågar jag aldrig köra tungt.


Flyes: Har blivit min favoritövning som är perfekt i slutet av ett bröstpass, här kan jag verkligen köra slut på musklerna ordentligt. Det blev 8,5kg*3 set men totalt 5 set.


Biceps:


Skivstångscurl: Här blev jag tvungen att ta 25 kg stången då 30 var upptagen, 32 kg var på tok för tung så jag körde 25kg 8 reps och 3 set. Jag gjorde i alla fall minst 6 reps helt strikt så nu behöver jag inte ligga kvar på den vikten längre i alla fall :).


Hantelcurl: Det här tycker jag är en rätt svår övning för det blir lätt att man kastar upp dom och därför kan jag heller inte köra så tungt för då får både rygg, axlar och andra muskler också hjälpa till och det är ju inte meningen. 13,5kg*2 set totalt 3 set.


Dubbel biceps i cabel: Denna brukar jag inte köra så ofta då den är ganska tråkig men jag hade lite dålig fantasi idag så det fick bli den. 14kg*3 set och jag räknade tyvärr inte repsantalet.

Detta var mitt pass idag. I morn blir det jobb hela dagen så det blir ingen träning men ska försöka orka Blogga efter jobbet som kommer bli i morn kväll.


God natt!


Bild från dagens SN



Sara

Snygt linne! Aldrig sett i min träningslokal. Vad är det för märke? Kram

2009-04-02 | 06:03:17 |
Ellie

Sara: det är nog inte så konstigt för det är inget vanligt träningslinne utan ett helt vanligt linne. Märke vet jag tyvärr inte men jag köpte den på H&M för bra längre sedan :).

2009-04-02 | 07:38:06 |
Jonas

Hej! Verkar som du haft en skön dag,ibland behöver man stressa ner lite det behöver kroppen.Tyvärr har man ju oftast fullt upp med jobb,träning eller nån kurs,en del stackare har ju barn också.Så ta vara på de få stunder som finns.

2009-04-02 | 20:36:27 |
Ellie

Jonas: Ja jag håller med dig, det gäller att ta det lugnt när man får chansen. Snart börjar jag jobba igen och då hinner man inte med så mycket utan då måste saker gå på rutin, då behövs det små andningspauser från alla rutiner för att orka. Jag hade en kanondag igår, hoppas du också hade det!.kram

2009-04-02 | 20:53:07 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0