Dagisinskolning påbörjad- Mycket händer

Hej vänner!

Får be om ursäkt för dåligt bloggande men det är svårt att hinna med att blogga nu. Som ni vet har ju min lilla skrutt börjat sin inskolning på dagis och det går så bra!, oförskämt bra tom!. Hon anpassar sig väldigt bra vår lilla tjej och jag tror det beror mycket på öppna förskolan!. Vi har ju varit där flera gånger i veckan sedan hon var 5 veckor och hon har blivit en välidgt social tjej som som sagt anpassar sig snabbt till nya miljöer och människor så mitt tips till er som väntar bebisar är att gå på öppna förskolan dels för eran skull men också för er bebis skull:).

Jag lämnade henne där själv för första gången i fredags 2 timmar och det verkade inte direkt som att hon saknat mig:). Hon tittade bara lite snabbt när jagkom in men sedan fortsatte hon sin lek. Hon har tom accepterat att en fröken bytt blöja på henne vilket tydligen brukar vara lite besvärligt i början men inte hos henne inte. I fredags dansade dom ut julen och då hade de ätit popcorn och det var tydligen en riktigt favorit hon Heiley!, iallafall vad fröknarna sagt hihi.



Hon har lekt med vatten också vilket de nya barnen tyckte var superkul. Heiley hade nämligen inte inskolning själv utan två andra småtjejer började samma dag som henne så e har lekt en heldel med varandra redan. De andra barnen verkar vara väldigt snälla mot de andra barnen så det kommer nog gå gallant det här.

 

På måndag ska jag lämna henne själv direkt på morgonen och komma tillbaka till lunch, dock ska hon till BVC på måndag så det komme bli lite spring fram och tillbaka men för mig gör det inget alls!. Heiley ville inte riktigt gå hem i fredags för hon köp tillbaka till avdelningen när jag skulle klä på henne så trivs gör hon nog säkert!.

Det har varit rätt mycket här hemma också med diverse saker så det har varit skönt att inte blogga. Får se hur mycket jag hinner men jag kommer skriva så fort jag får tillfälle det lovar jag!.


Pappa fick en härlig puss av Heiley idag:)

Nu vågar jag föresten säga att Heiley kan gå!. Hon går inte felfritt ännu men hon gå nästan hela tiden om hon inte har väldigt bråttom för då kryper hon mest. Det blir en del duns på rumpan men det är inget som bekommer henne det minsta:).

Måste föresten tillägga att den 11 januari syntes hennes andra tand bredvid den hon redan fått så tand nummer två är nu någon milimeter stor:). Exakt 1 månad efter att hon fick den första:). Undrar om hon får den tredje om en månad också:D.

Snart blir det promenad med Karin men vi hörs gott folk!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0