11 månader och mamma stolt igen

Hej igen!

Hoppas ni haft en underbar dan före julafton <3 . Vi har haft det rikigt mysigt trots en rätt gnällig tjej som somnade vid 19 och vi trodde hon skulle sova för natten men NEJ utan vaknar 45 min senare och är pigg !!?. Nåja så är det när man varit sjuk och alla rutiner är totalt borta :(. Idag blir hon som rubriken lyder 11 månader och exakt 1 månad kvar tills hon blir 1 år!. Helt plötsligt är on ingenbebis längre utan ett barn, en människa med totalt egen vilja:). Inte nog me det så är det på tok för kort stund kvar tills hon börjar dagis, 18 dagar för att vara exakt!.

Som vanligt tänkte jag skriva var Heiley är i utvecklingen nu vid 11 månader:

  • Jag gick mina 3 första steg idag helt själv!, på min 11 månadersdag, vilken timing va?!. Mamma och pappa blev så glada och slängde massor med fina ord över mig.
  • Sova på kvällen gillar jag inte alls och jag märker att mama och pappa bli arga på mig men det finns ju så mycket annat att göra än att sova.
  • Just nu är jag inne i en priod där jag mer eller mindre matvägrar.
  • I kläder har jag nu stl 86 i många kläder men kan fortfarande ha stl 80 i vissa plagg.
  • Stå upp är det roligaste som finns, speciellt när någon tittar på:), jag älskar och stå i centrum:). För att ta mig framåt kryper jag om jag inte kan gå utmed några möbler.
  • Jag älskar all form av musik, allt från reklammusik till vanliga artister som lady gaga. Då sitter eler står jag och gungar i takt till musiken.
  • I ord säger jag fortfarande bara mamma och inte pappa. Andra ord jag säger är nä vilket mama och pappa tror betyder nej och det säger jag väldigt ofta. Idag fick jag fram något som lät hej men mamma och pappa är fortfarande osäkra.
  • Jag har länge kunnat high five och det är pappas och min grej.
  • Jag kan spotta ut nappen när mamma och pappa säge att jag ska göra det.

Nu ska vi sova för vi har ännu inte fått  Heiley att sova!.






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0