Närmare Pension och dagens träning

Hej hopp!

Ja visst överdriver jag en liten smula men på söndag fyller jag år!, 24 år dessutom och ett steg närmare pensionen hihi. Nu har man ju dessutom barn och då känner man sig ännu äldre. Dessutom säger dom ju att man åldras när man får barn så ja man kanske inte är så långt ifrån att vara gamling endå hihi.

Ja och det eviga "vad man önskar sig" är ju alltid svårt men i år är det inte direkt svårt. Då jag så gärna vill fixa i Heileys rum så vill jag sååå gärna ha pengar så man kan renovera där. Det mesta ska ju göras dvs lägga nytt golv och tapetsera så att få lite bidrag till det vore ju inte fel. Träningskläder behöver jag ju dessutom väldigt mycket också då jag haft sönder ett av mina byxor under graviditeten då jag använde dom väldigt mycket då. Sedan är det ju diverse saker till Heileys rum och ev kläder till mig själv som står på min önskelista i år.


Inspirationsbild till Heileys rum

Dagens träning vart ett pass på 40 min styrka i form av Triceps och ben. Det är svårt och veta vilka benövningar man kan köra nu eftersom de säger att man ska vänta med knäböj och utfall och sånna övningar som belastar bäckenet för mycket då det fortfarande är väldigt rörligt. Det fick därför bli en del övningar i masiner och det i form av benpress (rak benpress framår alltså) på 63,5kg, benspark, och sittande baksida lår. Triceps blev i tricepsmaskin (dipsmaskin), hantelkickbacks, pusch down över huvudet och några vanliga pusch downs.

Passet gick väldigt bra men en sak som slog mig under passet var varför folk glor så mycket?. Är det bara för att de tror att jag är ny på gymmet eftersom de inte sett mig där tidigare pga av att jag varit hemma och varit gravid eller är det för att de tycker att man är stark/svag?. Jag har tänkt på det och det är mest killar som verkar kolla. Inte mig emot egentligen men det är bara en fundering jag har.

Nu ska jag ducha lite sedan blir det lite tv tittande innan det är dags att krypa till kojs.


Inspirationsbild

Michaela - I Väntan På Lillfisen

Har en hel del bodys osv men kommer köpa på mig mer sen när bebis kommit.. Är ju lättare att handla då när man vet kön och framför allt storlek!



Plus att jag säkert kommer få massa kläder efter min brors son som blir ca 1 månad äldre...



Ja snart är det dags,ska bli skönt att få ut den lilla!



Kram




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0