Lite nytt

Hoppsan! nu har jag varit dålig på att uppdatera er igen men jag har mina anledningar!. Dels har vi haft lite strul med datorn men sedan så har jag skaffat en iphone 4 i färgen vit och jag har haft lite strul med att få igång vissa saker. Dock har jag varit inne på internet via den och så även bloggen men tyvärr verkar det som att jag inte kan skriva inlägg från den?, jag kan skriva en rubrik men inte flytta markören till inlägget. Nu har jag precis lärt mig hur man laddar ner appar och så fick jag Wimp gratis i 6 månader vilket är som spotify. Jag är grymt nöjd än så länge.



Sedan hade telenor en drive vilket var att om man kom in med en gammal mobil när man köpt en ny hos dom så får man 250kr att köpa vad man ville för i butiken. Så jag köpte ett armband som jag kan ha iponen i när jag är ute och går tex så det var en väldigt välbehövlig sak:).

Idag har jag varit hos min syster vilket var så länge sedan. Andy jobbade sin sista dag innan semestern så jag passade på när jag endå hade så tråkigt. Annars har dagarna bara flugit fram, vi har nu lagt in resten av mina mammadagar till försäkringskassan så nu är det klart att jag kommer att vara mammaledig tom 31 januari 2012 vilket känns väldigt skrämmande! med tanke på att jag blir tvungen att sätta Heiley på dagis då det är stor chans att jag har jobb då. Hade jag fått bestämma hade jag satt henne där när hon är 1,5-2 år men tyvärr kan man ju inte göra det så jag skickade in pappren här om dagen. Stackars lilla mamma!, hur ska jag klara mig utan dig!. Tyvärr har jag svårt att lita på andra vad gäller att ta hand om mitt barn vilket resulterat i att jag vägrat lämna henne till någon mer än Andy så klart. Tror jag får försöka lära mig att ha henne ifrån mig tyvärr.


En bild tagen igår förmiddag när det ännu var rätt kallt ute (det ändrade sig dock väldigt snabbt!)




Bild från idag med Heiley och hennes kusiner Jennifer (vänster) och Chloe (höger)

Vet inte om jag sagt det men vi var och hämtade ut Heileys nya bilbarnstol för ett par dagar sedan. Är grymt nöjd med den ännu men vi har dock inte testat den i bilen ännu eftersom vi vill sätta dit den i vår nya bil men den har vi inte fått ännu (som vanligt). När vi testade den i butiken kunde hon redan ha den eftersom den går att luta i tre steg så hon måste inte sitta helt upprätt i den eftersom hon ännu är lite liten att sitta helt upprätt länre stunder.



Nehe nu ska jag sova, är så trött så jag känner mig helt yr..

Vi hörs snart igen kram

L

Du måste klicka på ändra redigerare typ längst ner till höger när du ska blogga med iphonen. Och sen om du ska skriva på datorn såmåsye du klicka på den knappen igen.

2011-07-11 | 20:25:50 |
Ellie

L: jaså!ja jag får väll testa mig fram

2011-07-11 | 23:56:55 |
Vera

Intressant sida! Det märks att du gillar att skriva!

2011-07-13 | 16:22:37 | http://djurförsäkring.net
Ellie

Vera: tack vad roligt att du gillar den! jo jag älskar och skriva!..kram på dig

2011-07-13 | 20:06:45 |
Anders

Det är roligt ATT (inte och) du älskar skriva men om du vill utveckla ditt skrivande bör du öva mer. Ditt skriftspråk är stundtals så dåligt att inläggen blir extremt svårlästa och man förstår inte vad du vill få fram.

2011-07-15 | 09:37:49 |
Ellie

Anders: jaså inte trodde jag att det var så svårt och läsa.

2011-07-15 | 19:38:14 |
Annika Punab

Synd att du inte litar på andra. Vi är farmor och farfar. Vi får ha vårat barnbarn 3 månader flera ggr/v även fast han ammas. Det blir ca 3 tim/gång. Helt underbart tycker vi alla.

2011-07-18 | 13:53:15 |
Ellie

Annika: ja alltså visst litar jag på folk men jag känner inte att jag vågar lämna bort henne ännu, jag är väll lite larvig så men det måste ju ändras. Förstår att det måste vara supermysigt att vara farmor/mormor det kommer jag nog också tycka den dagen Heiley får barn:)...

2011-07-20 | 23:44:39 |
Michalw

Om jag inte minns fel, från när jag hade blogg.se så är det bara klicka på knappen HTML i vertygsfältet, så ska det funka att skriva. Bara att man trycker på Uppdatera sen och inte glömmer göra det en gång till när du ska publicera inlägget.



Känner igen det där att inte vilja lämna ifrån sig sitt barn till andra. Det är nog mer eller mindre likadant för de flesta. Jag själv hade extremt svårt för det med i början.

2011-07-27 | 21:45:20 | http://rockerfarsan.wordpress.com
Ellie

Michalw: jaså är det så? då måste jag testa sedan:). Ja jag tror många har problem med det faktiskt, man är ju bäst på sina barn och att lämna dom till någon annan så har man ju inte längre någon kontroll över vad som händer och sker...antar att man måste lära sig snart:)..

2011-07-28 | 12:28:56 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0