Småshoppat Heileykläder

God kväll! Har inte bloggat så mycket de senaste dagarna känns det som men det jag har till min ursäkt är att jag haft en del att göra framförallt med Heiley. Jag tror hon har kommit in i en utvecklingsfas som gör att hon blir trotsig, mammagris, och allmänt ledsen. Jag läser nämligen en bok om att ett barn har 7 olika utvecklingsfaser de första året och den första kommer när barnet är 4 veckor. Enligt forskning kommer alla barn in i dessa faser i samma "ålder" i stortsett +- några veckor. Heiley är ju snart 5 veckor och hon har börjat bli tråtsig senaste veckan så jag tror hon är mitt uppe i sin nu. Dessa faser är tydligen väldigt jobbiga för bebisen då det är väldigt mycket som händer men efter denna fas ska man tydligen märka en skillnad rent utvecklingsmässigt. Att läsa denna bok gör att man blir mer förstående när detta händer sin bebis och man kanske inte bli lika frustrerad och irriterad då man vet vad bebisen går igenom.

Heiley har väldigt svårt att komma till ro på kvällen och gråter för nästan ingenting. Hon vill inte sova lika mycket som tidigare (dock sover hon LÄÄÄNGE på morgonen, till ca 9.30 och då vill hon ha frukost NR typ 2 eller 3 och sedan somnar hon gärna om och sover någon timme till). Hon är väll lik mig, VÄLDIGT trött av sig hihi. Mamma fick ju väcka mig som bebis vid 10 tiden på morgonen haha. Därför har jag inte orkat blogga något, tröttheten är enorm nu vill jag påstå och det blir inte mycket vila av på dagarna heller. Går upp varannan/tredje timme på natten dessutom så somn blir det lite med nu för tiden. 

Rent träningsmässigt har det inte orkats med heller. Har väll blivit 2 pass om jag inte minns fel (ska sammanfatta veckan imorn). Dessutom har jag haft ont i halsen i några dagar nu också vilket gjort att jag vill ta det lugnt, det minsta jag behöver nu är att bli sjuk. 

Idag blev det lite småshoppning och storhandling. Köpte så klart kläder till Heiley och ett nagelack och hårfärg till mig. Sofia kommer imorn och ska färga mig och klippa Andy så nu blir man äntligen lite fräsch. Köpte ett rött nagelack också då det känns som att man kan behöva lite färg nu när man är ser ut som en zombi på dagarna haha. 


Rosa klänning från Kappahl från Newbie stl 62 89.90:-. Köpte stl 62 eftersom dessa stl brukar vara VÄLDIGT små så jag tror hon faktiskt kan ha den redan nu.


Ett par vita byxor även dom från Kappahl och Newbie stl 56 49.50:-. Dessa var i väldigt bra kvalite då de kändes rätt tjocka i kvaliten men ändå tunna liksom haha.


Vita strumpbyxor från Kappahl stl 50/56 59.90:-+ rött nagelack från H&M 39.90:-


Tunika/tröja från H&M stl 62 69.50. Rätt stor var den men det gör ju inte så mycket för då kan hon ju alltid växa i den:). Hon behöver lite mer tunnare tunikor till våren:).

Det var det vi fick med oss hem. Hade kunnat köpa mycket mer men man är ju inte gjord på pengar haha. 

Nu ska jag ta en skön dusch och måla naglarna:). Imorn blir det färga håret+ slinga det så det ska bli såå skönt!. Behöver verkligen fräschas upp!. Aldrig att jag skulle förfalla bara för att jag bli mamma!, det att det är ett väldigt vanligt fenomen när man får barn men det vill inte jag!.

Kram på er alla!

 

L

hehe jag hoppas nagellacket är till dig ;)

2011-02-26 | 23:52:47 |
Ellie

L: hehe nej hur kan du tro det;). Jo visst är det det:)..

2011-02-26 | 23:54:44 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0