Önskelista?

Ja det är väll svårt att undkomma att det snart är jul. Precis som jag sa i förra inlägget har jag så svårt med att vänta med julpyntet så igår blev det att sätta upp granen. Problemet var bara att när vi skulle sätta upp den gick den sönder !!!. Den tappade 4 grenar vilket gjorde att det såg så fult och kalt ut. Jag blev jättesur eftersom jag alltid blir lika irriterad när jag planerat att göra något och så blir det av någon anledning inte så. kl 19 åkte vi därför till COOP i stan för att se om de hade några prisvärda granar. Vi vill bara ha en gran på 150 cm eftersom Misse är expert på att riva ner granen om den är för hög. När vi kom dit hade de inga små granar och de som fanns tyckte vi var för dyra så vi åkte till Maxi och hittade en i perfekt stl för 200 så den köpte vi. Ni har vi klätt den och det blir genast en mycket mysigare känsla inne:).

Det där med önskelista har blivit väldigt svårt med åren. Ju äldre man blir detso svårare blir det. Nu har jag ju egentligen ganska mycket jag önskar mig eftersom vi ska få bebis snart så det mesta jag önskar mig är till henne. Jag skulle bla vilja ha:

* Kläder till Heiley då man ALDRIG kan få för mycket av det.
* En vit barnbokhylla till hennes rum
* söta tavlor till hennes rum
* en ryamatta i rosa, vit eller ljusgrön till hennes rum
* vita enkla kanallängder (gardiner) till hennes rum
*påslakanset till vagnen och spjälsängen för att ha något att byta med


Denna fast i rosa eller röd skulle jag vilja ha till min lilla tjej!.

Sedan är det ju alltid något man själv önskar sig:

* Pengar!
* Några klädersplagg
*en ryamatta till vardagsrummet i ljusgrön eller beige
* En vit smal hylla man kan ha värmeljus eller tavlor på till hallen
* Vita bokstäver som det står "Välkommen"
* påslakanset+ lakan till dubbelsäng

Ja det var nog en hel del jag önskar mig. Det finns nog alltid massa andra saker man önskar sig speciellt när man har en bebis på G:)

Snart är det halv 8 hos mig men innan dess blir det nog lite "mellanmål" i form av en banan och till kväll blir det jordgubbar och mjölk.




Anonym

Vi köper inte julklappar, utan var och en köper vad man själv vill ha. Samvaron och den goda julmaten är viktigast. Ett tipps om man inte är stenrik och inte har råd att köpa till alla:)

2010-11-29 | 21:54:19 |
Ellie

Anonym: Jag håller med! ju fler man blir i en släkt/familj desto dyrare blir det och det är tråkigt att julen bara hae blivit ett enda stort paketjippo. Jag skulle kunna tänka mig att ge barnen paket men det krävs att alla i familjen är överens.

2010-11-30 | 11:29:52 |
Anonym

Att komma överrens med vuxna i familjen kan inte vara så svårt. Lär sig barnen från början att man får ett paket el två blir det inte konstigt för dom heller. Din önskelista var inte dålig!!!Du kanske är van från början att det vräkts paket över dej. Barn gör inte som vuxna säger, utan gör hur vuxna gör.

2010-11-30 | 16:18:10 |
Ellie

Anonym: Jo mina föräldrar gillar och köpa julklappar till alla så därför har vi kört på det varje år. Och nej jag har inte fått överdrivet mycket paket utan mest småsaker om man jämför med många andra som fått riktigt dyra julklappar som tv spel, datorer, etc. Ja men även om jag vill ha dessa saker som finns på min önskelista betyder det inte att jag kommer få dom utan det är saker jag behöver. Får jag NÅGON av dessa saker så är det klart att det är roligt!.

2010-11-30 | 22:57:51 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0