Kan det vara på gång?

Hallå där ute!

Usch vilken hemsk dag det varit hittills!. Det började igår kväll med att jag satt på toa när jag känner att det är något som "klickar till" eller "lossnar" "där nere" haha. Kollar så klart i toan och ser en prick stor som ett knappnålshuvud ligga i toaletten som var brun/röd men mest röd, detta med grumlig urin. Självklart blev jag skitnervös och funderade på om det kunde vara slemproppen eller delar av den som gått. Ringer till förlossningen men det BARA tutade upptaget!, jag tror jag ringde typ 20 gånger men inget svar!. Samma sak gällde i förregår när jag var lite orolig över en annan sak och då kom jag aldrig fram heller så jag struntade i det!. Hur fan ska det bli sedan när förlossningen väl sätter igång när ingen svarar!!. Det är tydligen inte bara jag som varit med om detta heller så dte är helt sjukt. Orolig är man ju endå och det blir ju inte direkt bättre om folk inte svarar.

Hur som helst så ringde jag sjukvårdsrådgivningen som kopplade mig till förlossningen och då kom jag fram direkt!. Hon förklarade då att de haft mycket just igår kväll men tyckte det var konstigt att jag inte kommit fram dagen innan då det hade varit väldigt lugnt. Det enda hon sa var "dom måste glömt lätta på luren". Haha!! vad ska man säga!. Tänk om sos sa samma sak då skulle många människor hinna dö innan dom märker att telefonen inte var på. Inget vidare bra bemötade än så länge med andra ord!.

Hon sa att det mycket väl kunde vara en del av slemproppen som lossnat men tyckte inte jag borde komma upp om inte vattnet gått, fått värkar, eller liknande. Självklart var jag super orolig och nervös under natten eftersom Andy jobbade. Ringde dock mamma och hon sa att när hennes slempropp lossnade tog det ca 2 timmar innan förlossningen var igång. Dock fick jag en rätt bra sömn endå dock med en del ryggont.

Idag har oron fortsatt för idag har jag haft som liknande mensvärk i stort sett hela dagen och ont i ryggen. Även haft ont i blygdbenet även om det inte gjort superont men där har jag aldrig haft ont tidigare. Ringde till Perinatalavd och även dom ville inte ta in mig. Jag sa att jag var väldigt orolig och ville bli undersökt och då småskrattade hon bara åt mig!. Så jag ringde nyligen min barnmorska och berättade som det var och hon tycte jag skulle ringa tillbaka dit igen och berätta att jag är väldigt orolig etc och dra på lite extra denna gång för då kan dom tydligen inte neka mig.

Jag ringde tillbaka dit och fick prata med samma person som skrattat mig rakt i örat och hon lovade att ringa tillbaka. Det har hon ännu inte gjort och det var kanske 20 min sedan.

Jag som annars är rätt rädd för förlossningar och skulle nu få vara med om detta gör INTE saken bättre. Nu är jag ju inte på förlossningen och ska föda och jag bävar inför att föda barn på detta sjukhus efter detta. Fy tusan!. Hoppas hon ringer snart så jag får veta om något är på gång eller liknande och hoppas jag får komma upp denna gång!!

Det blev kanske ett lite tråkigt inlägg men hoppas ni förstår min frustation!



kalle

Sluta glo på Hollywoodfruar så kommer du nog snart kunna lista ut varför de inte svarar

2010-12-13 | 16:42:23 |
Linda Ljungkvist

då va det nog slemproppen gumman,men även om den har gått så kan det ta dagar innan det sätter i gång eller veckor med. det va ju sjukt at dom ej svrade och att hon beteede sig som hon gjorde dålig stil.kram

2010-12-13 | 18:21:57 |
Ellie

Kalle: EHH vad har det med hollywoodfruar att göra?



Linda: hmm jo det var väll det. Har ju varit inne och kollat nu och allt såg bra ut och jag var inte öppen något så då kan man andas ut iallafall för stunden. kram

2010-12-13 | 18:32:39 |
kalle

Hollywoodfruar faller under kategorin "fördummande TV-program"

2010-12-13 | 22:13:44 |
Sabina

Vårdsystemet har verkligen hamnat i obalans. Patienten sätts alltför sällan i fokus och kan de inte vara professionella nog att kunna svara på tusen frågor som en kvinna har under sin graviditet. Då ska de faktiskt inte jobba inom vården. Det är för sorgligt hur pass många som är anställda inom det området och som beter sig på det viset. De måste ju få sådana frågor i princip varje dag och måste ju också veta vad de ska säga för att lugna, trösta, stötta och faktiskt ta på allvar när det verkligen behövs. Hoppas verkligen att du får din "drömförlossning" och allt går så bra som det bara kan gå. Lycka till! Kram

2010-12-13 | 22:28:16 |
Ellie

Kalle: Ja smaken är ju som baken tydligen



Sabina: ja jag håller med fullt ut!. Jag är ju själv undersköterska och skulle aldrig behandla människor så illa eller bemöta någon på sånt sätt. När man kommer till sjukhuset mår man oftast väldigt dåligt på något sett och det hjälper inte det minsta av att vårdpersonalen är otrevlig och icke förstående. Det gör bara saken värre!. Förlossningar som dessutom gör väldigt ont och man får stå ut med väldigt mycket så behöver man knappast någon satkärring som bara muttrar eller verkar hata sitt jobb. Har man en dålig dag ska det inte gå ut över patienten!..Jag hoppas också att allt kommer att gå bra, jag och min lilla flicka ska samarbeta, det har vi bestämt!:).kram

2010-12-13 | 23:24:32 |
Linda Ljungkvist

oki men det va ju bra att du fick komma in till sist iaf :) och att allt såg bra ut nu e det bara att vänta tills hon vill komma ut :) och jag kan säga att du kommer sen veta när det sätter igång för dom riktiga värkarna är inte allas som förvärkarna man kan verkligen säga att förverkar är som mens värk men det e inte dom riktiga dom känns,trodde inte först att ajg skulle känna någon skillnad eller veta när det va på g men det gjorde man sen när man väl fick dom riktiga värkarna. Kram

2010-12-14 | 11:36:32 |
Ellie

Linda: hehe jo jag har hört att det ska vara stor skillnad på värkar och värkar:). Det är dock svårt att veta innan det verkligen händer hur det kommer kännas men som sagt det märks väll hihi..kram

2010-12-14 | 12:30:30 |
Linda Ljungkvist

jo det e helt sant,ja va ju oxå orolig i början att ajg inte skulle känna skillnad på dom emn kan säga nu att nu vet man hur dom känns och till nästa gång så kommer ja inte va lika orolig för det iaf :) kram

2010-12-16 | 12:28:50 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0