Gårdagens träning-en flytande upplevelse

Oj vilket skönt väder detär ute idag!, jag kommer garanterat att vara ute mycket idag men jag hade även tänkt att det skulle bli ett sista pass för veckan, nämligen bröst.

Igår blev det ett ganska kort pass, eller nja det kanske inte var kortare än andra pass men eftersom det "bara" var ben så kändes det som att det gick fortare. Jag var verkligen i valet och kvalet om jag skulle dit för det regnade som spön i backen och för tillfället har jag ingen bil eftersom andys bilär trasig så han måste ha min bil. Hur som helst så valde jag att ta cykeln iallafall dit för man har ju faktiskt aldrig dött av regn. Väl där var jag som en dränkt katt. Jag tänkte inte så mycket på det utan började köra på. Jag har nog aldrig svettats så mykcet i hela mitt liv som jag gjorde då, jag rent av flöt där jag satt i bensparken efter att ha kört både utfall i smithen, och knäböj i smithen. Micke ägaren kom och pratade lite och tom han uppmärksammade mitt svettande. Jag brukar faktiskt inte svettas så mycket under träningarna utan är nog rätt sval oftast men nu var det verkligen obekvämt. Snacka om pinsamt!.

Passet gick väll sådär, tror att det är benen jag tappat mest styrka i. Visserkligen har jag aldrig varit stark i knäböj och liknande övningar men jag kände mig rätt ringrostig. Benspark är min absolut favoritövning för benen då jag känner att jag får en sååå skön kontakt.

Dessa övningar blev det iallafall:

* Knäböj smith
* utfall smith
* benspark
* sittande baksida lårcurl
* några ryggresningar
* crunsches med rep för magen

Passet avslutades med 5 min crosstrainer och totalt ca 20 min cykel till och från gymmet.

Nu blir det lunch

Hörs sen! 

Nillan

Träningskort iallafall:) Bra tänkt, bra för kropp och själ. Jag springer 3 mil i veckan just nu och kör styrka 4 pass om jag är hemma. Tog mig i kragen för ett par veckor sedan. Jag kör framsida ben/triceps. Baksida ben/biceps. Bröst/axlar. Rygg/mage. Har hotellen jag bor på gym, så tränar jag styrka. Springa kan man göra var man än är.

2010-04-30 | 17:19:04 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0