Ensam hemma

Hej mina vänner!

brr vad kallt det är ute!, det märks verkligen att hösten är här och att vintern snart kommer ta över. Redan när kylan började komma var det min värsta tid nämligen att frysa!. Jag är ständigt kall på höst och vinterhalvåret och det enda jag kan göra för att hålla mig varm är att ta ett varmt bad. Ibland önskar jag att jag kunde byta liv med Anna Anka och flytta till Los angeles där det är varmt större delen av året. Nu kan jag inte det och jag får nöja mig med mina bad och ha 20 lager kläder på mig.

Det första jag komemr göra idag är att ta mig ner till stan för en shoppingrunda då jag MÅSTE hitta en vinterjacka. Jag har bara min höstjacka jag köpte hmm för 2 höstrar sedan som är min äkta skinjacka men tyvärr är den inte direkt´varm när vintern kommer så nu ska jag försöka hitta en. Ska dessutom försöka se efter en tjockare tröja jag kan ha och värma mig i :).



Det var länge sedan jag pratade om körkortet och hur det går. Mina kör kunskaper blir bra för varje dag och jag kör helt obehindrat nu och är aldrig nervös längre. Jag har åkt till Linköping och Nyköping som längst och har tom hamnat i min första långa kö på mororvägen när vi skulle till nyköping. Det stod helt still och det snabbaste som gick var nog 20 km i timmen haha!. Det jag dock börjar bli lite orolig över är min teori som blivit lagd på hyllan ett bra tag då jag har svårt att ta mig till trafikskolan och göra testerna som finns där. Jag har heller inte kunnat gå på någon lektion alls som jag har tillgång till pga av mina arbetstider. De ständer nämligen klockan 6 och jag slutar jobbet 17,00. Lektionerna dessutom börjar alltid 16,35 vilket därför betyder att jag inte hinner även där.

Det blir därför mycket pluggande hemma men det är ju inte samma sak som att kunna gå och plugga på skolan där man alltid har tillgång till lärare, bra tester etc.

Nåja jag får köra på så gott det går. Halkan börjar också närma sig likaså lilla uppkörningen som är lagt 21 okt, halkan är 14 okt. Jag har nu bara 2 dubbla lektioner kvar att köra och är det så att det inte kommer räcka så kommer jag köra som en idiot hemma fram till uppkörningen och plugga på det som verkligen behövs plugga på. Det jag redan nu vet är att jag behöver plugga mer på att läsa skyltar när jag kör, och likaså tät trafik dvs stadskörning.

Träningen har gått lite på släptåg men har bestämt mig för att inte förfalla helt gå promenader, träna hemma och lite småröra på mig tills det mesta lagt sig vilket jag hoppas det ska göra snart.

Lägenheten är ännu inte såld men en tjej är ev intresserad men vi ska visa henne lägenheten igen för att verkligen övertyga henne om att det är ett bra kap.

Nu måste jag röra lite på mig för blodet i mina ådror stelnar snart men ha en underbar söndag så hörs vi snart igen

//puss




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0