Ta sig i kragen

God morgon vänner!. Jag vill bara säga att jag nu tagit mig i kragen!, jag har nämligen ringt vårdcentralen och berättat ännu en gång om mitt sk problem nämligen om min trötthet etc och att jag skulle vilja ta prover på bla sköldkörteln. Hon jag pratade men var förstående direkt och satte upp mig på en väntelista så nu kommer jag få en kalelse runt mitten på maj. Visst det är ett tag kvar men då vet jag att jag snart kommer få en tid och förhoppningsvis bli av med detta.

Det här kanske låter konstigt men jag hoppas faktiskt på att det ska ge utslag på proverna för gör det inte det så har jag ingen aning om vad det kan vara. Då är det bättre att jag kan ha låg ämnesomsättning och faktiskt behandla mig för det så vet jag det iallafall. Mina symtom just nu är:

* Kronisk trötthet
* frusenhet
*dåligt minne (har alltid haft grymt dåligt minne)
* svårt att gå ner, lätt att gå upp i vikt

Jag har säkert fler men det är dom jag kommer på.

Nåja nu vet ni det iallafall, skrivs senare!.

/Ellie


Anna

Låter som delar av de symptom jag fick pga mina p-piller. (yasmin) Det kan inte vara något sånt?

2009-03-03 | 10:56:22 |
Anonym

Kronisk trötthet kanske beror på att du inte är så aktiv i och med att du är arbetslös? Man kan bli trött av att göra ingenting.. Och gå upp lättare i vikt än ner gör nog många ;-)

2009-03-03 | 10:58:28 |
Carro

asså så där har ju typ jag med??!!! :/ :/

2009-03-03 | 11:16:40 | http://[email protected]
Ellie

Anna: Ingen aning faktiskt, har använt mina så länge att jag faktiskt inte vet. Jag tror dock inte det för jag har inte haft dessa riktigt lika länge som jag haft dessa symtom. Jag har cilest 28.



Anonym: jo det är kalrt men jag tror absolut inte att det är det, jag har trotsallt inte varit arbetslös hema mitt liv och min kroniska trötthet har varit sedan jag gick i 9:an dvs ca 8 år, det blir snarare mycket värre när jag jobbar.



Carro: Hur länge har du varit kroniskt trött då? kronisk trötthet varar under en lång period och man orkar istortsätt inte göra något alls under det värre perioderna?. Du kanske kan kolla upp det du med?

2009-03-03 | 13:13:13 | http://ellielilja.blogg.se/
Lene

Äntligen!!!! Bra gjort!

2009-03-03 | 13:24:55 |
Anonym

Vet inte om jag missat detta men ringde Life? (dom skulle väl ringa och meddela dagen efter skrev du i nått inlägg) Man vill ju åtminstone ha ett svar så man kan gå vidare i sökandet!

2009-03-03 | 14:20:34 |
Mollie

Om det visar sig vara fel på sköldkörteln och du får läkemedlet Levaxin utksrivet, lär du inte ha några problem med att gå ner i vikt sen iaf..

2009-03-03 | 14:21:49 |
Anna

Mina symptom har byggts upp gradvis, under 5 år. Så läste jag på om pillrerna, och fattade att de var skuld till mycket, till och med synrubbningarna. Och läkaren fattade inget. =(

Och de har inte gått ur systemet helt heller. För det kan ta upp till 6 månader, innan de är ute ur kroppen. Och ännu längre innan kroppen kommit balans igen. Och så länge sen var det inte som jag slutade.

Men har du haft dina symptom sen innan du började så är det nog inte det som är felet. Hoppas det löser sig för dig!

Du har en toppenblogg!!

kram

2009-03-03 | 14:43:11 |
Ellie

Anonym: nej dom har tyvärr inte ringt ännu. Hon var sjuk förra veckan så jag hoppas det är därför det drar ut på tiden. Jag ringde idag men ingen svarade på hennes mobil så jag hoppas jag får veta snart. Som du säger så vill man ju fortsätta söka.



Mollie: Ja och det ser jag verkligen fram emot, kanske kommer allt gå mycket lättare då. Nu känns det bara som man kämpar som en idiot men får inget tillbaka liksom så det är ju inte konstigt att motivationen dvalar hela tiden!.

2009-03-03 | 15:26:59 | http://ellielilja.blogg.se/
Ellie

Anna: jasså så pass!! det låter riktigt jobbigt!, bra att jag fick veta det iallafall för OM det inte skulle vara fel på sköldkörteln så måste man ju fundera på vad det kan vara annanrs...tack för tipset!. Och fortsätt gärna läsa min blogg!.

2009-03-03 | 15:28:10 | http://ellielilja.blogg.se/
Trixie

hitta din blogg på träningsprofilen :) ställt frågor till er där innan. :)

2009-03-03 | 18:09:49 | http://triix.blogg.se/
Ellie

Trixie: jaha!! hoppas du fått svar på dina frågor!. Välkommen till min blogg!

2009-03-03 | 20:55:04 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0