Det är för tyst!

Hej läsare!

Här sitter jag i sängen och väntar på att tvätten ska bli klar, funderar även på att sätta upp nya gardiner då det känns som att julen faktiskt är över en gång för alla haha!. Jag mår verkligen inget bra idag!, det var nog ingen bra ide att träna igår för idag har jag grym huvudvärk igen. Sitter jag helt still känner man hur huvudet pulserar. Frågan är vad det kan vara?, har haft detta i flera dagar så någon gång måste det väll släppa?. Vet därför inte om jag kommer klara av att träna idag, jag får se senare hur jag mår. Jag har knaprat alvedon tidigare men det har inte hjälpt, vatten har jag också druckit. Jag vill verkligen träna men jag kommer ihåg en gång när jag skulle träna med samma huvudvärk och det slutade med att jag nästan svimmade då huvudet puserade så det kändes som att någon stor ven eller likande i huvudet skulle gå sönder, det gör jag inte om!.

Jag är dock glad för att jag tränade igår, jag hade sån energi på passet så det var såå grymt. Idag istället vill jag bara bädda ner mig i sängen och bara sova, jag höll knappt på att komma ur sängen imorse!.

Vikten idag stod på 59,2 så det har iallafall gått neråt, det känns jättekul!. Har gått ner från 61,9 till nu 59,2 på snart 3 veckor. Idag blir det faktiskt lite torsk istället för två proteindrinkar. Snart måste jag ju lägga om kosten igen då jag inte kan leva på jordnötssmör hela livet. Jag har dock gjort ett schema som kommer ligga på ca 1800 kcal och då kan jag även unna mig småsaker som sås till maten, eller om jag blir bjuden på något, lite juice eller liknande så jag tror det kommer bli bra. Kommer självklart inte att räkna ut exakt vad jag äter sedan men bara så jag har ett hum om vad det kan röra sig om.

Om det inte blir träning idag kommer jag bara att sköta om mig själv (vem annars? andy jobbar ju hihi). Ta ett långt bad, skrubbas från topp till tå, fixa naglarna, smörjas, ansiktsmask ja ni vet sånt som tjejer gillar att pyssla med:) och så kommer jag lägga mig i soffan och kolla på du är vad du äter. Om det verkligen stämmer att man blir som man äter, då ser jag nog ut som en jordnöt nu haha!.

Det är endel som kommenterat om att detta inte är en ren träningsblogg och därför vill jag veta vad just NI vill läsa i min blogg.Det är dock ingen renodlad träningsblogg vilket jag inte vill ha men jag vill att ni tänker ut något som ni vill jag ska skriva om, träning, kost, motivation, mental träning etc? Kom igen tänk nu, jag skriver inte bara för min skull utan även för er så kom med förslag nu.

/Ellie


Pauline Nordin

Frida

Jag tycker du skriver väldigt ofta att du inte mår bra mm. Du jobbar inte och verkar inte hinna med din träning? Det gör att jag inte blir motiverad själv på ett bra sätt. Jag läser olika bloggar för att få en kick i mitt eget liv. Din blogg är för negativ och kicken uteblir. Mer possitivitet så kommer jag läsa din blogg framöver också. Och du gå till doktorn och kolla upp dig. Kram

2009-02-26 | 18:07:09 |
Ellie

Frida: Klart jag hinner träna! men jag har absolut inte mått bra den här veckan, en riktig vitaminbomb skulle nog behövas:). Jag är alltid positiv annars men när jag mår dåligt av olika anledningar är det svårt att vara positivt. Samma sak gäller jobb, har man inget betydelsefullt jobb att gå till blir det svårt att hålla positiviteten uppe men jag lovar att jag ska jobba på det. Självklart hoppas jag även att du kommer fortsätta läsa min blogg...kram på dig

2009-02-26 | 20:32:30 | http://ellielilja.blogg.se/
Jonas

Hej! Om du läser igenom din blogg så lär du märka att den senaste tiden har du varit mer "sjuk" än frisk.Jag vill inte vara elak men jag tror att du måste ta tag i ditt liv.Skaffa dej ett jobb så du börjar tjäna pengar så den där stackars Andy slipper dra hela lasset.Träna och blogga som verkar vara ditt liv just nu ger väl knappast några pengar.Din huvudvärk behöver nog kollas upp.

Var rädd om dig.

Jonas

2009-02-26 | 21:35:41 |
Emma

Snälla Ellinor för din egen skull, lägg ner dietandet och försök hitta en balans i ditt liv, alltså en kosthållning som passar dig. Jag känner igen mig mycket i dig. jag har provat alla dieter tror jag och visst funkar alla. Bara man ligger på ett kaloriunderskott så går man ju ner. Men efter dieten då?Det är då den stora prövningen kommer. Alla klarar av att hålla diet, men långt ifrån många fixar att efter avslutad diet hålla sina resultat.



Ditt problem verkar vara att du ALLTID äter för lite. En tränande kvinna ska väl ligga på i alla fall 2000-2500 kalorier per dag för att orka ligga på topp och prestera på träningen.

Ta mitt råd för när jag började äta mer och bra mat då rann kilona av och det är roligare att gå mätt på bra mat än att äta 1800 kalorier och inte komma någon vart med viktnedgången ändå, för det känns som du aldrig kommer någonstans.



Detta säger jag med all välmening för jag önskar du kunde ta hand om din kropp på ett bättre sätt, alltså med bra och tillräckligt med mat. Tror du skulle må bättre, huvudvärken skulle försvinna och du skulle kunna få den kropp du är ute efter.

Lycka till

2009-02-26 | 22:49:16 |
Ellie

Jonas: Jo jag vet att jag behöver ett jobb och jag kämpar för att hitta ett, det är inte lätt måste jag säga. Det är det som faktiskt fattas just nu precis vad jag sa. Skulle jag ha ett jobb så skulle jag må mycket bättre det slår jag vad på. Självkalrt blir man trött och massa annat när man jobbar men man vet endå att man har ett jobb och att man gör nytta. Nej bloggandet ger mig tyvärr inga pengar och tyvärr inte träningen heller. Huvudvärken TROR jag kan bero på lite dåligt med kolhydrater men jag kan ha fel....ta hand om dig!

2009-02-26 | 23:13:44 | http://ellielilja.blogg.se/
Ellie

Emma: Jag har faktiskt funderat på att avsluta den redan imorn och det har inget med att jag inte orkar fortsätta nej snarare tvärtom!. Dock känner jag att jag behöver den lilla energin jag ev kan få i mig på mer mat och så kan jag inte sticka under stolen med att jag är riktigt sugen på nyttig bra mat för jag har ju inte ätit ett riktigt mål mat på 3 veckor.



Jag kommer garanterat att ligga på 2000 kcal och jag är riktigt sugen på att äta bra mat igen för även om man gärna går på diet och äter enformigt så är man ju inte mer än människa och gillar riktig mat hihi. Jag har också märkt att om man börjar äta igen efter en diet så brukar kilona faktiskt gå ner så jag vet precis vad du pratar om.



Huvudvärken skulle absolut försvinna, det tror jag säkert. Jag märkte att du menade väl

Stora kramar till dig!

2009-02-26 | 23:18:45 | http://ellielilja.blogg.se/
Frida

Jag tror att din huvudvärk är spykosomatisk, inget jobb, skulder (lägnhet, bil,kosrådgivarutbildning mm). Du har vad jag förstått, flera djur som ska ha mat och vaccinationer mm. Ni har utgifter, som man har när båda har jobb. Eftersom du är undersköterska förstår jag inte varför du inte går på timmar innom vården. Sommarjobb får du hur lätt som helst. Man får inte vara så kräsn Kram

2009-02-27 | 05:48:28 |
Daniel

Om du känner att "alla andra får jobb" men inte du måste du fundera på vad skillnaden är mellan er. Uppenbarligen gör de något som du inte gör. Kan vara jävligt jobbigt och göra sjukt ont att rannsaka sig själv men vill man verkligen få till en förändring är det nödvändigt.

2009-02-27 | 08:42:23 |
Ellie

Frida: Min ekonomi är inget jag vill kommentera men jag tror alla mår dåligt av att veta att bara en drar in pengar till hushållet och inte båda. Jag har sökt jobb inom vården som sommarjobbare men har inte fått svar. Det är inte så lätt och hitta inom vården nu heller då de varslar även där.

2009-02-27 | 09:59:17 | http://ellielilja.blogg.se/
Ellie

Daniel: jag har gjort allt jag kan, jag har gjort om min CV för att den ska bli bättre och detta har lett till att jag fått komma på lite fler intervjuer än innan och mer än så kan jag inte göra. Man kan inte veta hur en person är innan man träffat den även om man är arbetsgivare. Jag har gjort en bra CV med bild så mer än så kan jag inte göra tyvärr.

2009-02-27 | 10:03:29 | http://ellielilja.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0