Min egna laptop!!!

Jag är verkligen superglad!! jag har fått en helt egen laptop!, eftersom jag fyller åt den 13 mars så fick jag den i förskott och jag är såå glad!!. Jag stod i valet och kvalet om jag ville ha en miniPC eller en vanlig men efter mycket om och men och väga för och nackdelar vart det en laptop med 15,4 tum skärm. Det fanns ju dessutom dvd brännare i den också och eftersom vår på vår vanliga dator är paj så passade det utmärkt. Det fick helt enkelt bli en fujitsu siemens dator.






Självklart behöver man en smidig väska att kunna bära med sin älskade dator i :)

Nu har vi dessutom beställt ett till bredband nämligen trådlöst så man kan bära med sig den var man vill!!, så nu kan jag även blogga på bortaplan superkul!.  Tyvärr kommer jag ju inte kunna använda internet förän det kommer men jag längtar verkligen.

Det är väll jäkligt synd att jag inte kan vara glad fullt ut, sedan vi kom hem efter att ha köpt laptopen har jag haft en så fruktansvärd huvudvärk så jag knappt kunnat röra mig, jag har frysit och mått lite småilla så man vill bara lägga sig och sova. Jag känner mig verkligen helt död verkligen, hoppas man inte börjar bli sjuk nu!.

Nu blir det snart lite mat sedan kanske det blir en film så ni får ha en underbar söndag kram på er alla!!

Nina

Det är såå skönt med laptop och mobiltbredban. Man kan slänga runt på datan överallt. Enda nackdelen är att den visst trots sin lätta vikt är rätt jobbig att bära med sig..



Jag är inne i funderingarna att köpa en minipc med faktiskt =)

2009-01-25 | 19:53:16 |
Micke

Ett bra köp. De där miniPC är smidiga, men sämre än "vanliga" tycker jag.

2009-01-25 | 20:09:55 | http://michalw.blogg.se/
Micke

Krya på dig btw :)

2009-01-25 | 20:10:22 | http://michalw.blogg.se/
Ellie

Micke: Jo minipc kan lätt bli lite jobbiga att skiva på om man skriver länge eller sitter mycket vid datorn vilket jag gör haha. Jag är jättenöjd endå:) synd bara att det inte fanns i rosa hihi..

kram!

2009-01-25 | 20:43:41 |
Ellie

Nina: ja jo det kanske är lite jobbigt att bära med sig men jag tror jag hittade en bra väska som är rätt behaglig att bära med sig och så kanske man inte ALLTID tar med sig datorn. Minipc kan vara grymt bra om man ofta måste ha med sig den var man en är dock inte om man ska skriva mycket och sitta längre stunder då det kan bli lite jobbigt. Men visst är de söta:)

2009-01-25 | 20:47:15 |
Linnea

Det heter mobilt bredband, precis som en mobiltelefon. Trådlöst har du i hemmet... Förresten skulle du inte starta företaget med Madde?

2009-01-26 | 14:43:55 |
Ellie

Linnea: sorry jag är inte så bra på sånna saker men då vet jag!. Nej tyvärr blev det ingen öppning med madde av olika anledningar.

2009-01-26 | 14:48:23 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0