Mina stora tjejer<3

Hej på er!!
 
OJ vad länge sedan det var jag var inne och skrev här!. Kan inte påstå att jag har så mycket tid över för det heller tyvärr vilket är tråkigt men jag finns väldigt mycket på instagram nu för tiden där jag både uppdaterar kring mitt liv i övrigt men också om inredning. Om ni är nyfikna så heter jag liljasvitahem  där:). Mycket har hänt sedan jag skrev här sist!. Min lilla skrutt har ju hunnit bli 1 år och 8 månader och tiden bara rusar förbi!. Hon har blivit en så himla glad tjej som älskar att sitta i knät och kramas och pussas:). Hon visar också väldigt mycket empati för att vara så liten. Hon har börjat prata lite men än så länge är det bara några få ord. Men oj vad hon förstår mycket! ibland kan man bli så förvånad när hon svarar med ett ja när man förväntat sig att hon inte ska förstå något alls. Hon är bara för mysig min lilla Celine:).
 
 
 
 Heiley blir också stora damen snart!, den 23 januari blir hon hela 4 år och jag förstår inte var tiden tagit vägen!. Hon har växt så mycket på kort tid och det hela började nog i somras då hon fick gå ut väldigt mycket själv och leka med kompisar (mest äldre kompisar) och på det har hon växt enormt!. Bara genom att vägra vara själv i sitt rum till att vara ute helt själv och leka på sitt tum själv. Pratet har också blivit vuxnare och tyvärr så har hon även blivit lite "tonårstjäftig" men jag tar det ganska lätt på det, hon är ju så liten ännu och försöker säkert bara hitta sig själv. Det är så underbart att barnen börjar bli lite större! ja faktiskt så tycker jag det!. Det är ju helt underbart med små bebisar men det är så skönt att dom blir mer självständiga. Jag måste säga att jag har två barn som är väldigt ordentliga och jag litar faktiskt på dom väldigt väl!.
 
När det gäller mitt eget liv eller min egen vardag kanske är mer riktigt sagt så jobbar jag:). Har jobbat inom Attendo i 7 månader. Först i köket på ett boende men sedan hoppade jag över till vården efter ca 6 månader. Dock på samma boende. Jag känner mig lite mer hemma inom vården. Jag älskar ju och baka och så men att livnära ca 42 personer känns lite för mycket och är väldigt krävande vad gäller planering. Jag är därför jätteglad att återigen få komma tillbaka som undersköterska efter att ha jobbat såååå blandat med allt från städ till butik, restaurang, bageri och vård:P. Några bitar har ännu inte fallit på plats och jag vet inte till hundra procent vad jag vill göra i framtiden. Det jag vet är att det handlar om någon form av vårdjobb men inom vilket område är jag fortfarande lite osäker på.
 
jag älskar ju samtidigt inredning och har blivit en stark passion som jag mer än gärna ägnar mig åt när jag är ledig. har jag tur kan jag göra båda sakerna samtidigt och på så sätt få göra det jag verkligen vill göra:).
 
Vad gäller träning går det inget vidare bra!, jag har för mycket bollar i luften nu känns det som så jag har inte riktigt fått ro att kunna träna så pass som jag egentligen vill. tiden finns inte riktigt där heller. Med tanke på att jag vill jobba i vården så krävs det att jag måste släppa ganska mycket familjeliv och att jag och min man går om varandra väldigt mycket då vi båda jobbar 2 skift. Jobbar han så är jag ofta hemma och tvärtom. Jag jobbar istortsett varannan helg och andreas är bara ledig helgerna. Tiden finns alltså inte riktigt där. Dock är det ju aldrig för sent så jag hoppas den dagen kommer:), väldigt snart:).
 
Det var ett långt inlägg från mig:). Såg att det trotsallt finns folk som kommer in här lite då och då så jag kände att det var dags för ett inlägg:).
 
hoppas ni har det kanon! och skriv gärna iväg en kommentar så jag vet att ni fortfarande finns:)
 





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0