BB väskan lista

Ja då tänkte jag fixa en lista här på bloggen vad jag kommer att ta med mig till förlossningen denna gång. Det är ju rätt begränsat med utrymme speciellt på förlossningen men de vill heller inte att man ska ta med sig för mycket överlag. Jag kommer nog att ta med mig skötväskan med bebisens saker och en mindre "träningsväska" med kläder och saker som jag och pappa ska ha. Vissa saker kände jag var lite överdrivna och ta med sig förra gången vilket gör att jag inte kommer ta med det nu, tex cd skivor. Vill jag ev lyssna på mysik kan jag bara ta mobilen och lyssna på spotify i hörlurarna, mer än så blir det nog inte. Brydde mig inte alls om musik förra gången hihi.
 
Till Bebisen
 
2 par tunna byxor
2 par strumpor
2 par tunna mössor
1 långärmad body stl 50
2 par långärmade bodyn stl 56
1 kortärmad body stl 62 (mer som 56 )
1 tunika
1 onepice stl 56
1 ytteroverall
1 snuttis
1 tunn mysig filt
1 par tunna vantar
6 blöjor
 
Till mamma
 
kamera+ laddare
Mobil+laddare
1 par mysbyxor
1 amningstopp
2 par amningsbhar
1 amningslinne
1 tjocktröja
1 par myssockor
2 par strumpor
1 bok
lite godis till energi
dricka som energi
toalettartiklar
 
Till pappa
 
Myskläder
något att äta
 
Blöjor tror jag bara man får ett par st på BB. Förut fick man startväskor men det får man inte längre så jag hoppas 6 st blöjor ska räcka. Det enda som fattas nu är ett par tunna vantar till bebisen då bebisar ofta har väldigt väldigt kalla händer.
 
Det här är nog det jag kommer ha med mig och det blir nog mer än tillräckligt. Man vet ju aldrig hur länge man stannar men ev får väll pappa åka hem och hämta, pappa kommer ju inte  sova kvar då Heiley behöver ha pappa hemma så han kommer nog inte behöva så mycket:).
 
  


anna

Vad bra att du skrivit ut din lista! Perfekt för oss nya :)

Är det inte ganska mycket kläder till bebisen? Eller du tänker om ni får stanna kvar av någon anledning?

Svar: Ja en BBväska kan ju se ut precis hur som helst!. Jag tänker mest på IFALL vi måste stanna kvar precis som du säger. Sedan kräks bebisar oftast en del i början då de svalt en del fostervatten och det hamnar gärna på kläderna så lite ombyte är bara bra. Sedan vet jag ju inte riktigt vad det är för typ av väder vid den tidpunkten heller (slutet på april/början på maj) så det är bäst att vara förberedd även där. Vantar ville jag ta med av den anledningen att Heiley var så grymt kall om sina händer när hon var nyfödd så hon fick lov att ha strumpor på händerna (mindre kul kanske) och dessutom ha till hemresan. Som sagt, jag ser helldre att jag packar lite överdrivet mycket än på tok för lite.Ska du också ha bebis? massa lycka till och stort grattis i så fall:)
Elinor Lilja

2013-03-28 | 07:01:55 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0