Betyg från 3:an

God morgon!

Har precis kollat på Nyhetsmorgon som idag diskuterade om att politikerna funderar på att införa betyg redan i 3:an. Jag förstår inte tanken alls!. Precis som Paolo Roberto sa så mår dagens ungdomar redan dåligt och många tar livet av sig. Att införa betyg redan i 3:an skulle bara innebära att barnen i tidig ålder lär sig att man duger inte om man inte har bra betyg. Man lär sig på tok för tidigt att ta ansvar över sitt liv, för det du gör nu kan ge konsekvenser senare i livet när du är vuxen. Politikerna påstod att tanken med att införa betyg så tidigt var att barnen som har svårt med skolan lättare kan få tidig hjälp. Det betyder ju ännu mer att man alltid måste sträva efter att vara bättre eller lika bra som dom som redan är bra. Vilket i sin tur gör att barnen bara mår dåligt.

Jag själv är väldigt medel vad gäller skolan. Haft mina favoritämnen som jag försökt få bra betyg i och även hatämnen som jag fått bara godkänt i. Jag har VG och MVG i vissa ämnen men majoriteten består av godkänt. Borde egentligen inte ett godkänt räcka?. Inte i dagens samhälle verkar det som. Vi ska bara jobba mer och mer och längre upp i åldern. Dör vi inte av sjukdomar så lär vi dö av att vi jobbar ihjäl oss eller tar livet av sig pga av psykiska sjukdomar till följd av alla höga krav och då i tidig ålder.

Eller har jag fel?






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0