Vecka 39 - mål i sikte!

Hej och god kväll hemma i tvsofforna!

Jag har slängt upp mina tinga skanker i soffan och kollar hotellräddaren. Heiley sover sedan ca 20 min tillbaka.

Idag gick vi in i vecka 39 (38+0) och nu är det inte långt kvar till mål!. Det känns på många sätt att det närmar sig med stormsteg. Jag har börjat känna en slags svullnad "där nere" speciellt när jag sitter på toa och sammandragningarna är riktigt starka nu. Enorma stickningar där nere lider jag av väldigt mycket!. När det är som värst kan jag inte gå och måste nästan hålla andan för det sticker som nålar så fort jag går. Jättejobbigt verkligen!, ska prata med barnmorskan om det imorn och se om hon tror att det är något som är påväg att hända.

Det är trotsallt bara 13 dagar kvar, mindre än 2 veckor!. Det sista vi ska inhandla till förlossningen eller tills hon väljer att komma, det är lite salvor, våtservetter, lotion och lite sånt. Vi har redan köpt ett litet paket pampersblöjor i stl 1 då Heiley bara kunde ha dom i början (hon var lång och smal och libero var för kort och bred för henne). Sedan har vi köpt ett stort paket libero stl 2 för det var fr.o.m. Den stl som hon kunde använda och jag hoppas det även gäller för denna lilla tjej:-). Jag gillar ju trotsallt libero bäst och vill helst använda dom.

Något tuggbart ska köpas till förlossningen och det kommer med stor sannorlikhet bli en celsius och lite naturgodis och ev en måltidsbars för att få optimal energi.

För övrigt är jag väldigt lugn inför denna förlossning, det stora orosmomentet är att jag tror den kommer gå mycket fortare denna gång då förra tog 7 timmar från det att dom riktiga värkarna kom igång. Dom ansåg att det var en snabb förlossning och att det antagligen kommer gå fortare nästa gång, alltså denna:-). Andreas jobbar ju ca 6,5 mil härifrån och tar ett tag innan han kommer hem så jag hoppas det sätter igång när han är hemma.

Nu ska jag strax tugga i mig något ätbart. Nu har jag iallafall uppdaterat var jag är i graviditeten och hur det känns just nu. Ni får hålla tummarna på att jag slipper gå över mitt BF allt för mycket:-)

Kram och god natt!



maria

hoppas att du slipper gå över tiden denna gång!

2013-04-18 | 11:44:36 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0