Vårig vecka 37!

Hej ute i vårfina Sverige!
 
Ja jag vågar nog säga att våren faktiskt kommit hit till Skärblacka!, det känns verkligen underbart att solen verkar ha kommit fram för att stanna den här gången!. Här i skärblacka har vi runt 3-5 grader i skuggan så jag klagar inte!. Jag var ute ett bra tag igår när jag hämtat Heiley och gjorde vårfint på tomten och i rabatterna efter höstens lövskörd. Under löven kunde jag skymta blomsterknoppar som var påväg upp:). Det var verkligen superhärligt!.
 
Vecka 37 går man in i idag dvs 36+0 och man känner att man närmar sig bebisdags med stormsteg!, nu kan hon välja titta ut när som!. Det är tungt och sova nu!, ingen ställning känns optimal för min tunga mage. Bebisen väger ju runt 3 kilo nu så det är inte konstigt att det blir tungt!. Viktuppgången under denna graviditet har faktiskt inte blivit så hemsk som jag först trodde. Jag stod ju rätt still ett tag och det beror väll på att jag startade graviditeten ganska många kilo mer än jag gjorde med Heiley. Sedan fick jag en viktuppgång på ett par kilo i mitten av graviditen men nu har den stannat upp i ca 3-4 veckor. Totalt har jag nu gått upp 7 kg under hela denna graviditet. Trots att jag vägde mycket mer den här gången i ursprungsvikten så väger jag bara 2 kg mer nu än vad jag gjorde med Heiley på förlossningsdagen. Det känns skönt faktiskt, jag var livrädd att jag skulle gå upp långt över den vikten jag hade på förlossningen men så länge det bara handlar om ca 2-3 kg så är jag nöjd, det betyder att jag kan arbeta bort mycket av det jag gått upp med den här bebisen rätt snabbt eftersom jag gick ner Heileys första typ 7-8 kg bara på några veckor. Jag har ju trotsallt en del och gå ner ändå efter dessa graviditer men nu kan jag verkligen lägga mer krut på det. Ville liksom inte när jag fött Heiley eftersom vi inte riktigt visste när vi ville ha en till. Känns så onödigt och jobba stenhårt för att bli av med kilon som man sedan kommer gå upp välidgt snart igen och sedan ta sig ner dit en andra gång.
 
Heiley var så farsinerad över blomknopparna som var påväg upp:)
 
Nu har ju inte vi planerat att ha fler barn så då kan jag lägga lite extra krut på att röra på mig, träna och äta lite bättre än tidigare:).
 
Jag börjar bli så sugen på att kunna röra på mig ordentligt igen!, bara att kunna gå ordentliga powerwalks skulle vara guld värt!, nu orkar man knappt ingenting+ att sammandragningarna sätter igång direkt då och jag får såå ont i mitt bäcken!.
 
Nu vankas det lunch här hemma så det är bäst jag slutar!, hoppas ni hade en strålande påsk!, här lever man fortfarande på blodsockeröverslag sedan påsken haha!.
  





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0