Heileys utveckling 22 månader

 
Ja min lilla (stora) skrutt bara växer och frodas! det är verkligen så underbart att få följa sitt barn bli en egen person för varje dag. Hon pratar en massa! hon kan säga så många ord! och så kan hon räkna till tre:). Hon har börjat lägga ihop fler och fler ord nu till små meningar, sjunga kan hon också. Bä bä vita lamm är hennes favorit då hon sjunger "bä bä vita lamm ullull" haha!. Sedan idag började hon sjunga på Idas visa om lille katt. Så himla duktig!. Tackar för maten har hon gjort länge nu men hon har utvecklat det mer och säger nu "tack så mycket" och varsågod.
Hon är en väldigtt bestämd liten tjej som verkligen blir superarg om hon inte får som hon vill. Samtidigt är hon så snäll och varm och riktigt omtänksam. Hon delar ofta med sig om det är något gott hon har, även om hon bara har en bit kvar av någonting så ger hon hellre bort den än att äta den själv. Medkänslig är hon också!, har jag ont så säger hon  "mamma ont" och ser ledsen ut. Är jag ledsen av någon anledning tittar hon på mig allvarligt och ger mig en kram. Det är verkligen inget vi har lärt henne. Inget av det ovannämda har vi egentligen lärt henne utan kommit naturligt.
 
Porträttbild från dagis tagen i okt:). Ingen bra bild men tog den med ramen på:).
 
Hon är inne i en riktig mammaperiod nu där inget annat existerar än mamma, speciellt inte pappa!. Jag måste alltid sköta nattningarna och om pappa byter blöja blir hon jätteledsen och skriker nej!, oftast iallafall. Så här har hon varit i över 1 månads tid nu och lika mycket som det är så underbart mysigt så vill man ibland bara slippa och natta någon kväll ibland men nej!, inte så länge Heiley får besämma:).
 
I kläder köper vi alltid 98/104 men nu nyligen när vi köpte ett nytt sett tunika och leggins fanns det antingen i stl 98 eller 104 och i byxor har hon alltid 104 och i överdel 98. Jag köpte dock stl 98 men det var lite för trångt och byxorna är lite för korta så dom kommer hon inte kunna ha länge. Härdanefter blir det stl 104 i allt tror jag:).
 
Köpte en jättefin julklänning på Name It i stl 104 och den satt jättebra!.
 
 
Idag blir det en sväng in till stan och kolla lite efter ett par mammabyxor. Jag kan inte ha vanliga byxor längre då det stramar för mycket om magen. Ska bli skönt och släppa ut magen ordentligt:).
 
 
 


liv

Du tror inte hon lär sig av er fast ni inte "lär henne"? Hon ser ju ert beteende och tar efter.

Svar: jo det är klart det är så men det är inget vi har lärt henne medvetet.
Elinor Lilja

2012-11-25 | 11:02:30 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0