Pain in the fucking as!

Har precis avslutat dagens pass. Fy fan vad jobbigt det var!, jag har nog aldrig pressat mig så hårt i hela mitt liv. När det värker i ryggen, bröstet och lungorna brinner!,så kändes det idag!. Mitt första pass var turbojam 45 min cardio sedan 5 min efter at passet slutat gick jag ut och joggade/sprang. Jag slog faktiskt mitt rekord med råge!. Jag har ju sprungit 3 gånger hittills och förra gången sprang jag 2,28 km på 20:03 min och detta pass var jag hela 4 min snabbare! och sprang på 16:17! Snacka om att man blir skitglad!. Jag hade nog räknat med någon min snabbare men 4 min är ju mycket!. Sedan kan jag lova att jag pressade mig till max också!. Det enda som drev mig de sista metrarna innan det var dags för "nedvarvning" var viljan att springa fortare än förra gången och det gjorde jag!. Jag gjorde 3 små korta andningspauser med kanske ett par sekunders powerwalkvila men jag var så nära att göra en fjärde men jag bara vägrade!, jag sa till kroppen att den enda vilan du får är att jag saktar ner lite lite på tempot och det var faktist tillräckligt för att slippa stanna. Jag kände mig på något konstigt sett så stark och även om jag var så trött efter passet innan så hade jag sån energi att jag bara skulle i mål för varje pris!. Nu får vi se vad nästa pass blir för tid:).
 
 
 
 
Ni vet ju att jag hatar och springa!, mest för att det är så jobbigt. Det tar ju tid innan man kan springa obehindrat och det är det som får mig att lätt sluta. Nu däremot har jag något att sträva mot och sedan när den här rundan är för lätt så kommer jag så klart utöka den.
 
Igår föresten gjorde vi en investering för vår hälsa, jag och familjen:). Vi köpte nämligen etthantelset med 20 kilosvikter, 2 st kettelbells 8 och 4 kilo. Inte nog med det fick Heiley ett par 1 kiloshantlar, rosa dessutom som hon gick runt med:) så söt:). Idag gick vi till Top formula butiken och köpte triple protein så nu har vi lite att starta med iallafall:).
 
Det är svårt och fånga Heiley på bild nu för tiden:).
 
 


Anders

Ass stavas med två a. Uttrycket står för att någon är jobbig och har inte med att man har ont i rumpan efter träningen att göra.

Du springer alltså nu i 7,5 km/h, säker på att sträckan stämmer för det räknas som rask promenadtempo ("powerwalk")? Tiden innan ger ca 6 km/h och det är normalt promenadstempo (gå till affären). Antingen är tiden eller sträckan fel


Svar: Jag tror du menar att ass stavas med två ss och inte två a?. Jag hade inte ont i rumpan utan jag uttryckte det så eftersom jag tyckte att det var så jäkla jobbigt:).
Enligt jogg.se så stämmer det men det är bara ett snitt. Sedan springer jag inte så snabbt eftersom jag har kass form och kondition men tanken är ju att det ska gå fortare och fortare, jag har iallafall ett mått jag kan gå efter och märker att det verkar gå åt rätt håll iallafall.
Elinor Lilja

2012-07-20 | 21:23:25 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0