Rena rama bajsmamman

Hej och god kväll!

Nu sover min lilla skrutt sedan 1,5 timme tillbaka. Hon somnade på 15-20 min och det är helt ok om man jämför med vad det kan ta. Nu sover hon faktiskt (peppar peppar) väldigt bra. Har jag tur behöver jag bara gå upp 1 gång på natten och vill ha nappen och det är ju rena semestern!. Förhoppningsvis har hon blivit så stor nu att hon helt enkelt sover bättre. Läste någonstans att barn som har sömnproblem och vaknar ofta på nätterna ofta brukar bli bättre på att sova efter sin ettårsdag. Varför vet jag inte men än så länge stämmer det rätt bra:). 

Dagen idag har jag tillbringat tillsammans med min älskade lilla dotter:). Hon var hemma från dagis idag eftersom hon varit toklös i magen sedan i måndags, vet inte hur många bajsblöjor jag bytt under dessa dagar.Inte nog med det så bajsar ju hunden ockå så man känner sig verkligen som en riktig bajsmamma just nu, gör inget annat än tar hand om bajs haha. Däremot verkar hon inte bli påverkad och därför stod jag i valet och kvalet om hon skulle vara hemma eller inte men så ringde vi och sa att OM det skulle vara något är det bättre att vara hemma. Dom trodde endå att det bara var tänder, eller omställningen från hemma till dagis som orsakat det. Jag har själv funderat på om det kan vara något hon inte tål så idag testade vi med att utesluta mjölk från hennes kost för att se om det blir bättre. Hon har börjat dricka mjölk till lunchen varje dag på dagis och till sin havregrynsgröt på morgonen men än så länge ingen förändring så jag tror inte att det är det. Kanske bara är tänderna endå trotsallt?.





Sedan har hon intagit lite vuxenpoäng idag (ja även ettåringar kan få vuxenpoäng). Sedan hon var nyfödd har hon druckit ersättning (pga av att jag inte kunde amma) och på senare månader även välling i flaska (dock endast välling dricker hon i flaska, en gång om dagen). Nu de senaste dagarna har hon vägrat att ha välling i flaska, det tar liksom för långt tid tror jag trots att jag har det största hålet i nappen. Så idag bytte jag till pipmugg och det gick som en dans:).  Ännu ett bevis på att mamma inte hinner med hennes utvecklig och att jag inte hänger med hennes steg upp till att bli ett större barn om man säger så:).

Renoveringen av vårt hus fortsätter. Taket i köket är nu klart (bild kommer inom kort) och vi ska nu börja med sovrummet på övervåningen med att måla och lägga nytt golv.

Nu ska jag fixa lite här hemma innan det är dax att krama kudden

Snickaren

Hej,



Vill minnas att ni bor i ett äldre trähus (60-70 tal)? Förstått att ni nu renoverar genom att byta ytskikt (lägger golv och målar). Har ni kollat de delar som inte syns också? Tänker på eventuell fukt, tak osv innan ni kommer för långt me ytskikten? Om de bitarna inte är bra riskerar ni annars "stänga inne" problemen vilket dels kommer förstöra det ni nu gör men även att problemen är betydligt värre när de väl visar sig. Har varit hemma hos många familjer där man valt att bara gör de sakerna som syns sen i väggar, golv och tak har det varit fukt, röta osv.

2012-01-27 | 01:35:17 |
Ellie

Snickaren: Tack för tipset men det var inte länge sedan vi gjorde en besiktning på huset och då var det inget som vad dom kunde se

2012-01-27 | 09:15:55 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0