Ensam hemma

Hej allihop!

Hopps  ni haft en trevlig och skön vecka än så länge!. Kl är inte mer än 9.25 och jag har hunnit äta frukost, klä mig och Heiley, gått till dagis och lämnat henne sedan vi gick upp vid 7.30 och nu är jag hemma helt själv och ska strax dricka en kopp kaffe. Det var lite svårare och lämna Heiley idag, det kändes liksom i hjärtat. Idag är det första dagen so hon skaklara sig hela dagen på dagis, dvs från 9- 14. Jag själv tror det kommer gå galant men man vet ju aldrig. Igår hade det tydligen gått strålande och de sa att hon är välidgt trygg i sig själv eftersom hon leker tillsammans med de andra barnen, sitter och iaktar de andra när de leker och är väldigt trygg tillsammans med fröknarna. Enligt fröknarna brukar det vara problem att byta blöja på nya barn då de vill att endast en förälder ska göra det men Heiley log och skrattade på skötbordet när Anki bytte på henne. Det känns välidgt skön och ha ett enkelt barn som har lätt för miljöombyte och som känner sig trygg:).

Natten har varit en av de bättre på väldigt länge. Heiley sover ju i eget rum nu men 2 gånger behövde jag bara gå upp för att stoppa i nappen. Självklart var jag uppe lite fler gånger än så men det var mest för at kolla läget nu när hon inte ligger bredvid oss längre.

Vad händer då idag?, ja jag är ju hemma själv fram till 14 så jag tror det kommer bli lite träning och vila men sedan har jag inte så mycket planerat vilket känns väldigt skönt.

Nu sa jag dricka mitt morgonkaffe!

kram kram

Mammas duktiga tjej!







Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0