Tiden den går

Hej igen vänner!

Oj så länge sedan det var jag bloggade men ska jag vara ärlig så har jag inte haft den minsta lusten att blogga alls. Det har hänt en del sedan sist, jag har bla jobbat då jag fått ett extrajobb på ett äldreboende typ 100 meter hemifrån. Det är svårt med planerigen nu när man börjat småjobba lite, speciellt vad gäller dagis eftersom Andy jobbar 2 skift och jag måste jobba både dag, kväll och helg så blir det en del planering. Jag vill ju att Heiley ska vara så lite som möjligt på dagis och det är inte lätt när man måste jobba 6.45 och slutar 14, då blir det liksom den tien det blir. Hon gillar inte alls och vara på dagis så tidigt och sist hon var där så tidigt så tokgrät hon när jag lämnade henne. Då brister mitt mammahjärta vill jag lova.

Heiley utvecklas varje dag som går och jag tror hon ser upp till mig och vill vara som jag:). Hon har börjat sätta på sig mina BH'n runt halsen och så går hin runt med dom så hur länge som helst och idag låtsades hon prata i telefonen samtidigt som hon hade en BH "på sig" och såg jätteseriös ut hihi. Sedan vill hon hjälpa till och städa så fort hon får tillfälle. Hittar hon en disksvamp eller en papperstuss så torkar hon med den på golvet eller torkar sitt bord på matstolen. En dag hade hon kissat på golvet (när on var naken) och då tog hon papper och försökte torka upp själv, så himla söt!. Hon pratar jämt! även om vi inte alls förstår vad hon säger så pratar hon och hon säger jämt titt titt titta!!! eller däär däär och pekar. Frågr jag var nappen finns så säger hon däär och pekar, oftast! har hon rätt också:).

Hon vägrar och dricka välling i flaska och vi använder aldrig flaskor längre!. Hon valde helt enkelt att utesluta flaska rätt tidigt och nu är det pipmugg eller glas som gäller.

Äer gör hon garanterat! och allt dessutom!. Vi har verkligen fått en tjej som gillar mat och allt slinker ner. Hon har blivit en liten tjockis hihi. Hon har ingen direkt favoritmat eftersom hon gillar allt, både hemma och på dagis. 

Hon gillar att välja sina kläder som hon ska ha på morgonen.

Ja så långt har hon kommiti sin utvecklig och hon är verkligen 100% med!. Hon kan se saker i affären som hon gillar extra mycket och det visar hon!. Hon hör dessutom vad vi pratar om så nu gäller det att tänka på vad man säger, ibland hör hon lite för mycket hihi.

Tänkte lägga upp lite bilder på vad som hänt den senaste tiden:


Hon har fått springa runt i affären för första gången själv, inne på Lindex och OJ vad hon sprang!. Hon var som ett barn i en godisaffär oh hon kollade på en massa kläder och fort gick det när hon sprang och hon blev riktigt sur när pappa och mamma försökte hålla henne i handen.


Vi var och badade i badhuset för andra gången under hennes liv (första gången var i somras som 6 månader). Det var en hit!.

 
Heiley var riktigt farsinerad över alla stora killar som hoppade från hopptornen i badhuset. Hon satt som förstelnad.


Lite mys på kudden!


Mammas strumpor är suprkul och ha på sig, visst är det snyggt?!


BHtjejen:), gladast i världen!


Självklart ska hon hjälpa pappa med att klä på hunden koppel och täcke när det väl är dax att gå ut och kissa:)

Nu är jag supertrött så nu ska jag krypa ner i sängen

Natti natti!

Erika - Mamma Till Tino

Vilka underbara bilder :)

Hoppas att ni har haft en toppen dag.

2012-02-28 | 19:41:00 | http://eeaberg.blogg.se/
Ellie

Erika: Tack!. Jo vi har haft en strålande dag!, hoppas ni också haft det!

2012-02-28 | 21:07:21 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0