Sjukstugan fortsätter

Hej på er vänner!
 
Vår sjukstuga fortsätter nnu ett tag till tyvärr. När jag precis kände att det var på bättringsvägen så mådde jag en morgon så ofantligt dåligt och kräktes och pang sa det i revbenet på höger sida som med stor sannorlikhet gick av!. Fy så ont det gjorde jag och jag har nog inte varit så rädd i hela mitt liv!. Jag satt på golvet på toa och vågade inte röra mig så ont som det gjorde!. Det gjorde så ont av att andas och röra mig gick verkligen inte!. Jag ringde så klart till VC som tyckte att jag borde åka till akuten eftersom jag kräktes också så är det ju inget toppenläge att ha en revbensfraktur och samtidigt kräkas OCH hosta som jag gjort i 4 veckor. Jag blev dock hemma endå för när jag kollade upp det lite närmare så finns det oftast inte så mycket att göra åt det eftersom det läker av sig själv. Det enda som jag antagligen hade fått var tabletter mot smärtan men då jag bara kan äta panodil ändå eftersom jag är gravid så stannade jag hemma och får väll vila så mycket jag kan istället.
 
 
Så här är jag nu!. Känns verkligen helt sjukt trist och med tanke på min hosta dessutom så fick Andreas första dagarna hålla ett lakan spänt runt bröstkorgen på mig så jag hade ett stöd när jag hostade. Nu känns det sååå svullet på högersidan och jag kan inte ta djupa andetag alls.
 
Sånt tur är så har man snälla människor runt sig som gärna hjälper till. Eli som är en gammal arbetskamrat till mig på Nyköpings Lasarett var så snäll och skickade en PEP flaska till mig som jag ska blåsa i för att lättare få upp slemet som jag inte kan hosta upp själv. Min underbara granne som titt som tätt kollar in och frågar hur det är med mig och om jag behöver något. Såå underbara sååå!!.
 
Dessa typ 5 veckor har alltså bara kantats av att vara hemma och jag är såå trött på det!. Vill ut!, men så fort jag kommer ut får jag en hostattack och så ont som jag har så vill jag minska den risken så mycket som möjligt.
 
För övrigt har jag nu gått in i vecka 23 i graviditeten och det går i en rasande fart!. Min bästa kompis sitter som på nålar då hon gått över tiden med 5 dagar så hennes lilla bebis kan komma när som helst:).
 
Snart ska jag testa och åka in till stan för att handla och ni får hålla tummarna att jag slipper hosta ihjäl mig:).
 
Kram på er
 
 





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0