Rutin Ultraljud vecka 20

Hej ute i snötäckta sverige!
 
Det är alltid lika härligt att se den lilla mini i magen. Vi var ju på ultraljud går och allt med bebisen såg bra ut. Det enda var att de var osäkra på var exakt moderkakan låg då den låg i bakvägg och välidgt långt ner så var de lite oroliga att den skulle sitta för livmoder ingången vilket kan ställa till problem vid förlossningen så för att vara på säkra sidan ska vi boka ett till ultraljud i vecka 32 för att se om den flyttat sig högre upp vilket de brukar göra när livmodern växer. Jag är inte alls orolig, det hinner säkert fixa sig om det skulle vara så.
 
Sedan bad vi snällt om att få veta könet på bebisen. Hon var väldigt osäker men då hon inte såg några tecken på pojke så lutade mer åt flicka:). Vi var 4 personer i rummet och ingen såg något speciellt så vi tar det lite som en flicka. Vår tid i januari för en könsbestämmning kvarstår  för att vi ska vara riktigt säkra men inget kommer hindra mig ifall jag dykter på något fint eller gulligt:).
 
Bebisen var bra livlig och ville inte ligga still utan fäktade med både armar och ben så barnmorskan hade svårt att se om hon mäte en arm eller ett ben hihi. Det ser dock ut som att vi kommer få en liten långis till då lårbenet även på den här bebisen var något större änderas "värden" :).
 
Här har ni den fina och underbara minibuppanen som vi kallar den (buppanen som även Heiley kallas:).)
 
Mini sög på tummen:)
 
En vig liten krabat är det allt:)
 
 
 





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0