Som fisken i vattnet

Jag sitter här och tittar på svenska hollywoodfruar och filosoferar som vanligt:-). Jag kom och tänka på hur mycket jag faktiskt trivs här i lilla Skärblacka. Jag har alltid trott att jag varit en stadstjej men så fel man kan ha!. Istället bor man i ett litet samhälle 2 mil från Norrköping och ca 3 mil till Linköping "fniss".

Jag trivs så oerhört bra här!, det finns allt man behöver, Ica supermarket, bibliotek, badhus, gym, restauranger, blomaffär, apotek, cafe/ bageri ja typ det. Sedan är det såå fin natur här runtom. Vill man så kan man gå en långpromenad och då kan man känna lukten från någon bondgård längre bort ( eller om man har otur så känner man bajslukten från bruket). Lukten är dock ingen höjdare men det poditiva med att bo här väger upp det negativa.

Vi har ju den turen att bo rätt nära orga kvarn också där man kan köpa närproduserat mjöl, musli, ägg, sylt, saft och massa annat. Ägg går vi och köper på en lokal gård i närheten, färskare kan man inte få!.

Det som är det tråkiga är att det inte finns några nyare hus/radhus eller lägenheter och köpa. Hade det funnits hade det varit i topp tror jag:-).

Bara några 100 meter från oss ligger den här fina strömmen där man kan sitta och mysa en massa :-).






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0