Förändring

Hallå där ute!

efter lite tv tittande sitter jag nu här och kollar runt på lite bloggar. Ska försöka hålla mig vaken fram tills Andy kommer hem vid ca 00.30 men vi får väll se.

Vår dag har varit väldigt mysig på alla sätt och vis. Vi var ett par timmar på öppna förskolan och träffade Madde och lilla Joanna (som ju för sej inte är direkt liten längre, hon fyller nämligen snart 1 år!) och lite andra föräldrar. Heiley låg som vanligt i förskolans pool och lekte och var grymt nöjd hela tiden. Låg hon inte i poolen så låg hon och rullade runt på golvet och kollade vad de andra barnen gjorde.

Väl hemma sedan så somnade hon bums och jag fick chansen att diska lite, eller det var inte mycket jag hann diska för hon vaknade efter kanske 10 min och ville inte sova mer!. Jag dammade av babysittern som hon inte ligger i så mycket längre (finns roligare saker att göra än att ligga). Där la jag henne och ställde hennes babygym ovanför och efter några minuter upptäcker jag det här:


Hur tänkte du nu?. Visst ser hon nöjd ut!

Hon bokstavligt talat slet sönder hela gymmet. Jag förstår inte hur hon lyckas men det gjorde hon:). Hon har flera gånger under dagen ställt sig i krypställning så snart händer det!. Dock tar det nog sin lilla tid för visst är det svårt!?, en riktig utmaning och det krävs ju att hon kommer på tekniken. När hon väl lärt sig stå ordentligt i krypställning så måste hon ju försöka lytta både armar och ben någelunda samtidigt och det är ju riktigt svårt!.

Imorn blir det en promenad tillsammans med en nyinflyttad granne som jag börjat prata med. Hon och hennes familj har nyligen flyttat in på samma gata som vi och de har en liten tjej på 2 år och en liten påväg så imorn blir det vår första promenad tillsammans så det ska bli riktigt kul!. Innan dess tror jag att det blir en liten sväng till min gamla praktikplats cafet och hälsa på.

Föresten så har jag tänkt på en sak. Jag funderar på att flytta min blogg, eller iallafall blogga på ett annat ställe en tid. Jag känner att jag skulle behöva lite miljöombyte även om jag gillar den här bloggen massor, speciellt utseendet på den. Har funderat på att gå över till min bebis igen men vet inte hur jag flyttar över alla inlägg. Dessutom skulle ajg vilja kategorisera upp inläggen men det är lite jobbigt och gå igenom ALLA inlägg från 2009 och framåt och sätta dom i kategorier så är det någon som vet hur man gör?.

Vad tycker ni? ska jag byta bloggställe eller ska jag vara kvar här?

Nu ska jag kolla runt lite till innan jag går och ev lägger mig..

natti natti



Sofia

Jag tycker du ska komma till minbebis ;)



Man kan exportera bloggar, och tror även det ska gå med blogg.se.

Sen på minbebis, så importerar du den filen som du sparat på din dator från blogg.se-bloggen och vips så har du ALLA inlägg med kategorier och allt på minbebis istället :)

Så nånstans på dina inställningar på blogg.se så ska man nog kunna exportera hela sin blogg (tror jag!) som då blir en fil som du sparar på datorn :)

2011-09-09 | 18:31:04 | http://minbebis.com/blogg/happyscared
Ellie

Sofia: ja det borde ju gå tycker jag men dock hittar jag inget om hur man exporterar bloggen. Vi får se hur jag gör, får fundera lite:)...kram på dig och Juni

2011-09-10 | 00:13:30 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0