Är aldrig hemma länge...

Känns det som iallafall!. Även idag har det blivit en riktigt rörig dag! hade minst 1000 saker att uträtta kändes det som!. Dagen började med att gå upp vid hmm ja 8 var nog klockan eftersom Heiley inte ville sova länge, dock väckte hon mig med ett stor leende och vem smälter inte då? om inte jag :). Sedan var det de gamla morgonrutinerna som gällde, dvs mys i soffan ett tag, klä på både mig och Heiley, äta frukost och ut med hunden. Sedan stack vi iväg till stan och lämnade in bilen hon min systers man eftersom vi har fått lite problem med den (teknik!), iväg till blomsterhandeln, åka till bageriet för att beställa doptårta, iväg till min gamla praktikplats (cafet) för att träffa Vivian men tyvärr var hon inte där så det blev en fika endå, iväg och åt lite, åkte ner till stan för att fördriva tiden lite, och sist men inte minst iväg för att träffa prästen till dopet för att lägga upp dopsermonin *pust*, sedan hem igen. När vi väl kom hem kom vi på att det var städdag av lekplatsen på vår gata och vi hade missat 30 min så vi bytte om och sprang ut, tyvärr var de mer eller mindre klara men hade lite grillning kvar så vi stannade och pratade lite med grannarna över en korv:). Sedan gick vi in och jag kastade mig i badet med Heiley. Nu sover hon och här sitter jag *pust igen*.

Jag har verkligen inte behövt tänka det minsta på vad vi skulle göra idag iallafall, så uppbokad har jag nog aldrig varit känns det som haha.

Igår åkte vi och köpe dopklänningen som jag pratat om tidigare. Vi skulle ju inte ha dopklänning utan en vanlig finklänning men jag har inte slutat tänka på den fina vintage dopklänningen de har på kappahl så vi åkte dit och köpte den!. Heiley får ha den andra klänningen på "efterfesten" istället. Jag är sååå nöjd över klänningen!.








Heiley är jätteduktig på att hålla i sin flaska själv:).


Heiley gillar att sitta med när vi äter:)


En bild från nu ikväll, Heiley var helt slut efter dagen:).

Doptårtan har jag tänkt mycket på hur den ska se ut och vad som ska finnas i den så när vi beställde den så räknade jag upp allt jag ville ha på den och att det var viktigt att den skulle bli perfekt så jag hoppas jag blir nöjd:). Min dotter ska endast få det bästa:). Det blir en tårta med 2 chokladbottnar (sockerkaka) och en vanlig sockerkaksbotten, hallonmousse och vaniljkräm. Hoppas den blir god:). Hur den ser ut vill jag inte visa ännu det får bli en liten överaskning.

Nehe nu måste jag vara lite social ännu en gång men denna gång med min man:).

Sov gott vänner!

Linda Ljungkvist

va lång hon såg ut att vara på bilden när hon ligger hos pappa :),hur lång e hon nu??kram

2011-05-07 | 09:20:41 |
Ellie

Linda: för ca 2 veckor sedan var hon 62cm nu vet jag inte. Ska kolla på tisdag:).

2011-05-07 | 15:25:17 |
Linda Ljungkvist

oki :) hon ser längre ut iaf på bilden hehe.

2011-05-07 | 20:45:17 |
maria

vilken fin dopklänning!

själv slipper man att tänka på det när väl den dagen kommer för vi har en som min mormor har sytt och där har hon även broderat in allas namn och dop datum på oss barnbarn och barnbarns barn...



vad söt Heiley är och vad stor hon har blivit!

2011-05-08 | 08:55:17 |
Ellie

Maria: Ja jag förstår att du helldre väljer en som gått i arv. Jag kommer låta den här klänningen också gå i arv och brodera in namnen på klänningen sedan. Först Heiley sen om det ev kommer en till och sedan ska den gå vidare till deras barn, iallafall vad jag hoppas:). Ja Heiley har verkligen blivit stor!, hon är verkligen en egen liten personlighet och det är bara sååå mäktigt att få vara vid hennes sida under hennes uppväxt:)...kram

2011-05-09 | 11:29:41 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0