Träningsvärk från HELL

God dagens!

Heiley ligger oxh sover så sött i sin babysitter. Jag själv har precis betalat räkningar vilket aldrig är roligt som ni vet. Andy målar det sista på dörren så snart är det klart. I morse kunde jag knappt ställa mig upp från sängen för jag hade en så extrem träningsvärk i hela kroppen! efter gårdagens gympass. Japp jag var på gymmet igår för första gången på många månader, jag gillar ju att träna här hemma nu så gymmet har inte märkt av min närvaro på ett tag. Dock tog vi oss i kragen igår och gick dit oh tillbaka tog typ 30-40 min dit och tillbaka+ ett riktigt intensivt pass. Det blev inte det vanliga stykepasset jag jämt körde innan graviditeten där det var maximalt med vikt som gällde utan nu blev det lättare vikter, fler reps och riktigt intensivt. Om jag inte körde någon styrkeövning så hoppade jag upp och ner på en stepbräda, eller liknande för att dels ha hög puls under hela passet och dessutom "träna lite" annan form av styrka mellan seten. Detta tog tydligen väldigt bra för hela kroppen gör ont idag!, känner mig riktigt duktig:).

Sedan är jag riktigt stolt över både Heiley och mig för i natt sov hon för första gången i sin egen spjälsäng!. Jag har ju aldrig vågat lämna henne utanför vår säng utan hon har fått sova mellan oss sedan hon var nyfödd men nu har hon blivit större och tar upp en massa plats så varken jag eller Andy får plats i sängen knappt så jag ville testa och se om det funkade med egen säng. Det gjorde det! utan problem!, hon sov hela natten i sin säng. Dock har hon blivit döförkyld för första gången så hon hade jättesvårt att andas och därför vred och vände hon på sig hela tiden så min uppgift under natten var att få henne att sova så skönt som möjligt trots en täpt näsa. Dessutom kände jag mig som en nybliven mamma igen eftersom det kändes som att hon sov 10 mil ifrån mig (trots att vi hade dragit sängen intill min sida). Jag var därför tvungen att kolla henne varannan minut om hon levde haha, så kansig man kan bli!.

Vi får se om hon får sova i sin säng eller om hon får sova ett tag till mellan oss, mammanerverna spökar vetni:) hihi.

Nu ska ajg kolla till Heiley som vaknade..

ha en skön dag!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0