Lista om graviditet och förlossning

GRAVIDITETEN

När fick ni reda på att du var gravid? 15 maj 2010

Mådde du illa under graviditeten? Ja! från vecka 6 till ca vecka 16

Hade du mycket foglossning?. Nej inte så farligt.

Hade du någon hormonrand? japp och den är tyvärr kvar ännu:(.

Fick du bristningar? Nej inte en enda:)

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag trodde ända från början att det skulle bli en tjej eftersom jag kände på mig det så starkt. När vi sedan kollade i vecka 24 så hade jag en liten tjej i magen:).

Vad ville du att det skulle bli för kön? Tjej även om det inte spelar någon roll men innerst inne har jag alltid velat ha en flicka.

Hade du någon cravings? Hm nja det skulle väll vara mjölk då, älskar mjölk men under graviditeten var jag tvungen och dricka minst 1 glas mjölk till frukost!, annars blev jag galen!.

Hade du halsbränna? ja verkligen!

Behövde du kissa ofta? haha ja!

Hur mycket gick du upp? 12,5 så jag är nöjd

Är du nöjd med din graviditet? ja verkligen!

Var du rädd för förlossningen? ja superrädd! har alltid varit sedan jag var liten men i efterhand förstår jag inte vad jag var rädd för, rädslan försvinner direkt när värkarna kommer och byts ut mot förväntan. Det är sant!.




FÖRLOSSNINGEN

När startade din förlossning? Vattenavgång den 22/1-2011 kl 19 och förlossningen startade 23/1 kl 14 när vi precis blev inskrivna på förlossningen så startade värkarna på riktigt!.

Vilken vecka var du i? 41+3 eller BF+11

Hur startade din förlossning? Vattenavgång

Hade du någon smärtlindring? ja epidural som var helt fantastisk!, rekomenderar alla att ta den!

Hur länge hade du värkar? det beror på från när man räknar men de riktiga förlossningsvärkarna började fram tills bebisen föddes var 7 timmar.

Tyckte du att värkarna gjorde ont? Inte så farligt i början men i slutet kunde man inte andas igenom dom för det gjorde sååå ont.

Grät du? inte vad jag kommer ihåg men enligt Andy så gjorde jag det när det gjorde som ondast

Hur lång tid tog krystvärkarna? Mina började väldigt tidigt vilket tom barnmorskan tyckte var konsitgt eftersom det var för tidigt men hon ville helt enkelt ut. Dock vet jag inte hur länge jag hade dom men från det att jag började krysta tog det nog 15 min tills hon var ute.

Vem var med på din förlossning? Pappa Andreas

Hade du ont efteråt? ja fy! man kan inte sitta på flera veckor!, det gör ofantligt ont iallafall för mig som även blev lite sydd.

Är du nöjd med din förlossning? ja verkligen!, jag skulle absolut kunna göra om det!

BEBISEN

Mådde bebisen bra när den kom ut? ja men innan hon kom ut mådde hon inte så bra eftersom hon hade navelsträngen runt halsen och barnmorskan var tvungen att ta in en mer erfaren BM som kunde få ut henne.

Vad blev det för kön? flicka

Vad vägde hon? 3560g

Hur lång var hon? 54cm

Huvudomfång?. 36cm

Ville bebisen amma på en gång? ja hon var jätteduktig

Hade bebisen gulsot? Nej inget som behövde någon behandling iallafall

Mådde bebisen bra under BB-tiden? ja prima! hon var så snäll och lugn

Vad fick hon för namn? Heiley Ellie Alice Lilja

Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Ja vi var överens från början. Varför det blev just det namnet vet jag inte men vi båda tyckte det var fint och ovanligt.

 



Anonym

Din stavning är otroligt dålig. Viljat finns inget som heter.

2011-07-26 | 23:39:05 |
Ellie

Anonym: jo jag vet att jag inte är den bästa på att stava men jag antar att ni förstår vad jag menar endå.

2011-07-27 | 00:07:48 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0