Dagarna flyger iväg!

Hej bästa ni!

Dagarna bara flyger iväg nu när Andy är hemma och har semester. Det är knappt att jag hinner uppdatera bloggen under dessa 4 veckor som han är hemma för det är alltid något vi gör. Idag fick vi tex hjälp av Karins sambo Robban (våra grannar) med att hänga upp den nya ytterdörren vi köpt!. Gud vilken skillnad det blev! både på insidan och på utsidan. Det är inte 100% klart ännu för det är några lister som ska upp men sedan ska jag lägga upp en bild på den:). Sedan var vi in till stan och hämtade vår efterlängtade bil!, fy fan säger jag bara vad det har dragit ut på tiden och de har alltid kommit med någon undanflykt med varför vi inte fått bilen (var nog 4 veckor sedan som vi skulle haft den). Jag har själv varit så arg att jag varit riktigt otrevlig mot säljaren i telefonen eftersom de inte verkar göra något rätt!. Bara för att jag ville att ena bilbältet skulle bytas (på Heileys sida) så ska det ta 100 år och lite till (bältet var väldigt slitet). Hur som helst så hätade vi den idag och även det innebar extra strul men jag orkar inte dra upp det. Är så glad att vi snart är av med dom och då vägrar jag köpa bil där igen.

Vi har även varit i Örebro (i måndags) för att hälsa på mormors grav och träffa en gemensam kompis till oss, jättetrevligt som vanligt!. Sedan i onsdags kom min underbara vän Veronica och hennes sambo Krille och grillade och hade superkul hela kvällen så det har absolut inte gått någon nöd på oss inte:). 

Imorn är det en stor dag!, Heiley blir 6 månader!. På något sätt så känns det som en magisk gräns, nu är hon inte längre ett litet spädbarn (iallafall så känns det inte så), hon är en helt egen liten människa med egen vilja och som sagt ett halvår och det känns så stort på något sätt!. Halvvägs till 1 år, herregud!. Hon växer så det knakar!, så pass att hon nu använder stl 74 i kläder och kan tom ha vissa kläder i stl 80!. Stl 74 är från 6-9 mån oftast så det säger ett och annat!. 

Hon har blivit så duktig på att sitta och kan sitta långa stunder helt själv, ibland böjer hon sig framåt men hon kan  sätta sig upp igen själv  (när hon sitter och böjer sig framåt så blir hon  ihopvikt om man säger så). Hon har verkligen blivit så stark i kroppen min lilla tjej så jag bara väntar på att hon ska börja krypa snart:).

Nehe nu är det nog dags och lägga sig. Hoppas det inte blir sånt åskoväder som det var igår natt för då vet jag inte vad jag gör!, gömmer mig i garderoben kanske? hihi...

Natti natti

Bilder från dagarna!


Jag och Andy var och hälsade på Ponta i Örebro!.


Strumpa i munnen är alltid gott:), tåbira smakar gott hihi.



Världens finaste Familj!




Oj vad intressant det var att titta på espressomaskinen som bryggde kaffe!, det tyckte iallafall Heiley:)


HMM vad är det för en mackapär som spottar och fräser?.





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0