Skulle kunna skriva hur mycket som helst....

men vill ju inte trötta ut er för mycket med super långa inlägg heller (även om jag är bra på att skriva långa inlägg haha, men man behöver ju inte överdriva). Det är så mycket som händer i vår lilla familj och jag har väldigt svårt att sitta still. Jag vet ju att det är viktigt att återhämta mig efter det som jag varit med om och bara mysa med lill tjejen men det känns som jag alltid vill ha något att göra. Igpr tex var vi runt på massa ställen, först en sväng på provtagning med Heiley på BB och det gick superbra. Dock hade hon inte gått upp något i vikt utan snarare gått ner några gram (efter förlossningen går alla barn ner i vikt eftersom de inte får konstant med mat längre via nagelsträningen). Dagen efter förlosningen vägde hon 3360g (födelsevikten var 3560g) och igår vägde hon 3315g. Det var dock inget BM var orolig för eftersom mjölken inte hade runnit till riktigt ordentligt. Hon sa inte ett ljud under provtagningen (stack henne i handen) *duktig flicka*. Efter BB (kl 9.00) åkte vi till Vivian på cafet och hälsade på då hon är helt galen i bebisar och jag hade lovat att visa upp henne. Precis som jag trodde så blev hon helt galen när hon såg henne, hon visste inte riktigt var hon skulle ta vägen hihi. Där satt vi och pratade i ca 2 timmar. Efter det besöktet åkte vi till babyland för att införskaffa en ny bilbarnstol då vår tidigare inte hade en basenhet att sätta fast stolen i vilket gjorde det sååå krånligt. Därför åkte vi dit och köpte en ny med basenhet så nu behöver vi bara klicka dit stolen innan bilfärden vilket gör det 1000 gånger enklare. Nu ska vi därför sälja vår tidigare som vi använt typ 2 gånger haha. Sedan hadlade vi mat och tog en sväng förbi mina föräldrar och sedan hem igen. Hamnade inte i säng förrän kl 02.00.

Sån tur var så var nog Heiley lika trött som oss så jag ammade henne innan läggdax och sedan sov hon fram till 06 så hon började gny efter mat. Ammade henne och vi somnade om fram till 09.00 och då blev det amning igen.

Dagen idag har varit lika "håll igång" som igår då vi åkte till Hageby centrum (handelscentrum) och shoppade lite. Var nog där i ca 3 timmar och vi hittade lite småsaker till Heiley och en tröja till mig !!, första klädersplagget som ickegravid haha. Det var nämligen superrea på de flesta butiker så vi hittade lite fint. Sedan tog vi en sväng förbi Sofia för att visa upp Heiley, tog en tripp till affären innan hemgång. Nu sedan vi kom hem har ajg hunnit tvätta de nya kläderna, tvättat en tvättomgång i maskin, plockat upp sakerna vi köpte, ammat Heiley 2-3 gånger, hämtat blommor från blommbudet som vi fick från en gammal lärare som jag har kontakt med som bor i Karlstad. Snacka om att jag blev superglad!, det hade jag absolut inte väntat mig!, Tack Thomas!!.

Här nedan är några bilder på kläder som Andy köpte dagen efter förlossningen till Heiley på rea då han var ute efter en ny overall till Heiley då den vi köpte till henne för länge sedan var 10 stl för stor (FÖR STOR) så han hittade lite annat också på rean:).


En lila body i stl 62


Söt tunika i stl 68

Han köpte även en annan tunika i stl 56 som hon hade idag men den glömde jag ta kort på:(.

Idag blev inköpen dessa:


En ljusgrön body från H&M 49,50


En vit kofta från Cubus 49:- (ordpris 149:-) stl 50


3 pack bodyn från H&M stl 56 99:-


2st supersöta porslinskaniner från lagerhouse 29:- st och en ljusrosa vas även den från lagerhouse 39:-. Dessa står i Heileys bokhylla och gör sig fina:).


Vit hoodtröja från Cubus 99:- i stl M! :) snacka om att man känner sig liten haha!.


Ta da!!, kunde tom ha mina gamla byxor som jag hade i 2-3 månaden så här 5 dagar efter förlossningen!.

Egentligen var det meningen att jag skulle dammsuga nu också men nu tog mina krafter slut så nu blir det vila resten av kvällen.

Passar på att slänga in en bild på blommorna jag fick av min gamla mellanstadielärare Thomas



Nu blev det ju ett superlångt inlägg iallafall!!. Nåja jag hoppas ni står ut, det är så mycket jag skulle vilja skriva om nu med tanke på allt nytt men jag får dela upp det i olika inlägg:).

kram



Lene

Härlig läsning, både detta och inlägget ovan. Vad rolligt att du känner att du orkar hålla igång! Du kommer att komma i den form du vill ha nu, visst? Tänk - du kanske t.om kommer i ditt livs bästa form! Jag menar: nu kommer du ju säkert få en massa extra motion med barnvagnspromenader etc. Sen när man mår bra (som jag antar att du gör nu när lillan kommit :-) så är det ju också lättare att ta sig an projekt som ex. komma i form. Allt blir roligare när man mår bra från början. Skynda långsamt bara så du inte skadar dig med träningen eller så nu när du är nyförlöst. Men antar att du vet hur du ska lägga upp det samt att du nog kan få en del bra råd från BM. Har hört att en tid efter förlossning kan det vara bra att lägga extra krut på bäckenträning, knipövningar och sånt som man kanske inte brukar göra annars. Lycka till och fortsätt uppdatera mycket, det är så roligt att läsa och kul med många bilder också. Tycker det är hundra gånger roligare att läsa sådana här vardagsbloggar med lite av varje än typ kändisbloggar. Många kramar och trevlig helg från Lene

2011-01-29 | 06:08:17 |
Linda Ljungkvist

basenheten är jätte smidig att ha som du skrev då slipper man vira bältet runt så mycket smidigare med att bara klicka dit stolen :) kram

2011-01-29 | 11:02:30 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Elinor Lilja
Bor: Skärblacka
Ålder: 25

Övrigt: Välkommna till min blogg!. Elinor heter jag och är 25 år och bor i ett litet samhälle som heter Skärblacka utanför Norrköping med min man och min dotter Heiley född 110123.Här kan ni läsa om mitt intresse för inredning, familjeliv, och allt annat som händer i i min vardag med småbarn. Varmt välkommna in!.






RSS 2.0